Мерси Уйш. Благодаря и на Любо за осигурената техника. Тук и аз за първи път се сблъсках с неволите на подводния фотограф.
Понеже бокса има нужда от допълнителна тежест бях доста плаваем дори на тази дълбочина която е може би 12 метра и въпреки относително тежкия колан имах известни трудности със закрепяне на позиция
Не е точно така,просто си попрекалил с изострянето и контраста,вижда се ясно,а ако е пипана и експонацията това също е допринесло за крайния резултат.Аз научих едно покрай подводните снимки и обработката им в последствие,че такива неща,като пресилена обработка(прекалено изостряне,цвят и други подобни),професионалните фотографи ги оценяват много зле и веднага ги забелязват.
Добре де, ама като е тъмно? По принцип блендата е максимално отворена в така ситуация. По-бавната скорост води до motion blur, а по-високо ISO до повече шум. Кое е за предпочитане, за да постинем преекспониране?
Като е тъмно няма начин как да направиш пейзаж без поне две (или четири ако си Давид Дубиле) мощни светкавици. Без светкавици действаш както и в същата ситуация на сушата - закотвяш апарата неподвижно за дъното. Намаляваш скоростта и го пускаш на самоснимачка за да си сигурен, че натискането на шътъра няма да размаже картинката. Не можеш да избегнеш размазването на движещи се обекти... Но такива в тази снимка няма така или иначе. Ползваш максимално широкоъгълна и светочувствителна леща за да можеш да се приближиш максимално до обекта, който ще ти е основа на композицията и въпреки това той да е целия в кадър. Последните поколения апарати се справят чудесно с ISO до 200 и 400 дори.
Да си призная с един кино оператор в семейството работата ми е ясна като бял ден, но на практика с настройките на апарата още не съм на ти и все бързам. Ще има малко упражнения на сушата Иначе Иван е прав - той е наясно с нещата.
Ivo не съм сигурен с какъв апарат е правено... Ако е с G серията, която има възможност за RAW, то имаш шанс да оправиш поне белия баланс. Оттам нататък обаче обработката трябва да ти е сведена до минимум. Това се отнася до всеки апарат, практически, дори и за най-добрите dSLRи, но при тях поне можеш да мажеш доста, ако снимката ти ще е предназначена само за интернет. При сапунерка не можеш да си го позволиш дори и тогава. Просто трябва адски много практика и да си позаваш машинката като петте си пръста.