|
Инциденти с харпун?
Wishbone
02-02-2007 16:18
|
Онази новина за Южноафриканеца , дето приятелчетата му го гръмнали в мътилката ме накара да се разровя за разни други инциденти с харпуни...
После и Акулата разказа за как возил един пич до болницата, а аз знам за един случай при който, един понат - бяхме още деца - го гръмнаха в бедрото...
Някой да е чувал за други подобни неща - като гледам май направо на късмет я караме!
Вижте тук: [link]
И снимките не са хич приятни:
|
|
Чувал съм за някякъв колега който сам се е прострелял в ръката с малък пневматичен харпун снабден с тризъбец и е плувал така доста време докато излезне.... Аз така и не повярвах на тази история, защото трябва нарочно да си е държал ръката пред стрелата. Ако някой е чувал нещо подобно може да сподели. На мен тази история ми я разказа един хазяин от Ахтопол. Инцидента според него се е случил на Ахто.
|
sea-wolf
02-02-2007 18:55
|
Много от злополуките с пневматични харпуни стават при зареждането. Незнам дали случаят е такъв, въобще ако е истина, но има доста невероятни на пръв поглед начини да си причиниш сам травма с харпун.
|
|
Един мой приятел, казва се Ники Додов, ми е разказвал за инцидент с харпун. Негов приятел, при зареждане на пневматичен харпун, стрелата се изплъзва от ръкохватката и се забива под брадичката му. Не си спомням точно къде беше поразила мозъка но човека остава парализиран....
|
pipin162
02-02-2007 21:38
|
Аз ще ви кажа за инцидент пневматик,на мен ми е смешничък,с един познат емомчето е пълен аматьор ине е харпунджия,няма неопрен само един пневматик сигорно някой му го е подарил и че въпросния човек отива на море и с тоя пневматик стреля попчетаотпред му сложил тризъбец но не от правия дето зъбите са на един ред,а един дето зъбите се извиват малко встрани,като го погледнеш отпред е като триъгълник,мисля че
|
pipin162
02-02-2007 21:49
|
ще се сетите за кой тризъбец говоря и че решил да го зарежда само че не с ръка ами с натискане на стрелата в замята,фактически слага върха на камък и натиска харпуна надолу,и познайте какво става?Той го бил зареждал много пъти така и нямало проблем но ето че тоя път станало друго,като натиснал харпуна с тяло изведнъж стрелата се плъзга и се забива във вътрешната част на стъпалото му и така завършил харпунджийския му ден!Аз не съм бил там но аверчетата които са го карали болницата ми разказаха и най интересното е че същия човек пак си ходи и пак зарежда харпуна така!
|
|
Ами тои си знае , има още един крак
|
|
аааахаха, Насе, и това ако не е коментар.... Ако не му стигне и другия крак, има си и друго... докато му дойде акъла...
|
|
За съжаление има история с фатален край.В с.Топола до Каварна имам познат, викаме му Били(селото е предивно от потомствени татари) имаше руски пневматик от теси с утънена отпред стрела , там е засечката.Били беше душманин на платерините, които се въртяха около двете буни , пък и между тях се влива минерална вода, просто супер.Та той дал на едно приятелче да постреля..Момчето явно е направило опит да го зареди с/у себе си и за нещастие стрелата се чупи от засечката и се забива право в сърцето.Следователите задържаха харпуна като веществено доказателство.Аз от доста време ухажвах "Билито" да ми го продаде , но явно господ си знае работата.
ИЗВОД:Не се зарежда оръжието към теб!!!!
|
pipin162
04-02-2007 01:47
|
Кофти работа,но така стават белите!Лека му пръст на момчето,а харпуна го знам като малък даже имах два такива дълъг и къс,даже и сега трябвада ги имам някъде из гаража.Много тъп харпун със супер гадна стрела и засечка,даже ми е чудно как е удрял платерини с него,но това не важно.Искам да кажа че и аз съм чупил стрелата на същия от засечката,но без инциденти.Случи ми се един път като го заредих в къщи,ама тогава лапешка работа толкова и разбирах от харпуни,вместо в морето аз в нас,както и да е,зареждам аз и тъкмо си махнах ръката а засечката си беше уж захванала стрелата и за си дърпам ръката изведнъж без да натискам спусъка,взе че изведнъж стрелна и стрелата се заби в стената,по скоро се удари с острото направи дупка и падна на земята,сега като си мисля какво е можело да стане!А моят извод е "Не си играй с оръжие,особено ако има хора около теб,колкото и да си добър в това"
|
Wishbone
04-02-2007 12:28
|
Така е пипин, но има и една добавка - просто трябва да се ползват качествени харпуни...
Сега мало и голямо се втурна да прави самоделки, от което ми настръхва козината на врата, особено ако и спусъка е самоделен. Ако човек раззбира от тези неща - няма проблем - видях един дето изглеждаше адски здрав. Но нито знам от какво е правен и дали няма да се износи бързо, нито нищо.
Като знам какво може да стане ако аз тръгна да правя харпун - еми, не мога да им имам доверие...
Пускам и тук филмчето с едни идиоти: [link]
и с друг идиот, дето стреля на 50 сантима от оператора си: [link] =
|
pavelkamburov
04-02-2007 16:24
|
оригиналния спусък е гаден, има обаче лесен начин да се подобри и тогава става не лош харпун,според мен. Лека му пръст на момчето.
[link]
|
pipin162
04-02-2007 16:43
|
Прав си Wishbone,аз се шашнах тука всеки трети е производител на харпуни,не че искам да ги обидя момчетата може пък и наистина да им се удава,но аз нито имам време да се занимавам а и едва ли бих се справил да направя такъв харпун.Прав си трябва да се използват качествени харпуни,а не евтини боклуци лошото е че повечето неразбиратели гледат цената а не качеството,то с повечето неща е така,както се казва "евтиното,винаги излиза по скъпо"
|
pipin162
04-02-2007 16:48
|
Ами ако искаш намирам ги тия харпуни и ти ги подарявам,ти си ги подобрявай!За мен лично не стават за нищо!
|
pavelkamburov
04-02-2007 18:31
|
Прави сте за харпуните. Много хора се запалихме да дялкаме харпуни. мен спецално ме сърбят ръцете и си почивам по този начин. Дано не стане някоя беля. Все пак това са прости устроиства и ако се направят както трябва, едва ли опастността е по-голяма от колкото ако стреляш с харпун на Дапиран които е с елементарен спусък без предпазител, от обикновена неръждаема стомана. Безпорно е голям спец и голям талант, но самото изделие е просто като механизъм.
pipin162 два харпуна съм направил тъка, един мои и един на един приятел , засега няма проблем с тях ако решиш,че не ти трябват ще почерпя за тях, ако не за друго ,за части ще станат ;-)
|
Yavorsub
04-02-2007 19:04
|
Здравей Ивелине ,за също правя харпуни и бързам да уточня пръв преди да се стигне до там:има два начина да направиш харпун.1:Просто се запалваш и започваш независимо от уменията и знанията.2:След като вече си решил че ще... сядаш и внимателно разучаваш всичко което можеш по темата , , след което започваш с опитите-винаги първо на теория а след това на практика ,като първо в "лабораторни" условия изпитваш и изпипваш всичко което може да се случи.Даже и това дето е невъзможно.Ако обаче те "няма" в някоя област не е голяма загуба.Или ставаш вещ, или се оставаш в ръцете и знанията на някой който е наистина добър там.Понеже всички стигат до 2рия начин ,като минават през 1вия,е хубаво колкото се може по-рано да се отърсят от излишен ЕГОИЗЪМ.Много,ама ного често и фирмените харпуни използват решения и изработки направени по първия начин.
|
pipin162
04-02-2007 21:44
|
Харпуните наистина не ми трябват и не се шегувам,ще накарам баща ми да ги потърси в гаража намери ли ги ще ти пиша и ти ги пращам по някоя куриерска фирма,по късия със сигурност фукционираше,за дългия не съм сигурен,а от почерпки няма нуждаважното е ти да си доволен!А сега обръщение към всички изработващи харпуни.Много се радвам че си имате допълнително занимание,според мен е супер че си правите харпуни,така че продължавайте и не мислете много за инциденти,не вярвам да ви се случат такива,на момчето такава му била съдбата никой не му е обяснил как се зарежда и може би затова е станало така!Продължавайте да си правите харпуни и немислете за инциденти,сами виждате кога стават те,когато си играеш с харпуна като оня на клипчето и от неправилно зареждане,ясно че има и други но това са основните които може да си причиниш сам!
|
|
Инциденти стават с какво ли не - не се хващайте само за харпуните....Този, който има достатъчно акъл и ръце да измисли и направи харпун, има и акъл да го използва безопасно. Тикви като онези, за които разказвате, а и се виждат на видеото, едва ли конструират харпуни. Те са от онази категория, която само консумира безмозъчно творенията на по-кадърната част от човечеството. Пример - клането по пътищата. Едва ли повече от 10% от убийците по шосетата някога са отваряли капака на автомобил и знаят какво става под него.... не че някой е застрахован от Свише, но смея да твърдя, че купешкият харпун в ръцете на глупака е мноооого по-опасен от самоделката в ръцете на Добри, Акулата или Явор (да не изреждам всички, които посягат към суровия материал, за да го превърнат в харпун)... Тиквата е в състояние от миксера, бойлера или газовата печка в къщи да направи смъртоносно оръжие не само за себе си, но и за децата си, и за съседите си и за кого ли не. BMW-то в ръцете на мутресата или 18-годишния самонадеян лайнар не е вече един от символите на германския технически гений, а нарицателно за наглост, безумие и смърт. Та...хора всякакви...
|
pipin162
05-02-2007 03:13
|
Tи си прав за тия неща,но никой не плюе харпуните на тия момчета,а темата си е инциденти с харпуни и който знае нещо описва и изказва мнение по този въпрос.То е ясно че са тикви,ама откъде знаеш че някоя тикава както ги наричаш не крои планове сега как ще си купува харпун за лято и как ще го зарежда,ами той може да си мисли че точно така както писахме че са станали белите, че така се зарежда харпуна.Обаче влиза в този сайт и прочита това което сме писали по темата,може би ще си вземе бележка.А колегите да продължават да правят харпуни току виж са патентовали някой уникален харпун,може и парички да паднат от това пък знае ли човек!
|
Wishbone
05-02-2007 10:41
|
Хей колеги,
Никой нищо лошо не се казва за харпуните на този или онзи! И не е нужно да се споделя ползата от харпунотворчеството. Тя е очевидна - всеки модел някога е бил самоделка!
Да го прави обаче, който наистина може. Създават се и чудесни здрави изделия, по-хубави от много серийни модели! Пръкват се обаче и бая злощастни творения - това е неминуемо.
Тука говорим за оня пич, дето ще вземе парче тенеке и една пила и по една от 38те соделени тук скици ще направи най-ужасната самострелка в света! Лошото е, че той и идея си няма, че като е минал 7клас и е имал 6 в часоете по трудово, това не значи, че е вече башка майсторче.
А знам вече за 10 души дето са тръгнали да рендосат талпи. Един от тях да направи кофти спусък и статистиката вече е, че 10% от самоделните харпуни са опасни...
Дано тая мода да отмине без сериозни инциденти.
|
|
Нови Продукти
Цена: 51.00 Лв.
Spearfishing
|