|
За неопрена
|
SnOOpY, точно като траперите са добрите харпунджии, за нищо на света незаменят раждясалите и криви карабини защото са непобедими само с тях.
|
pipin162
28-03-2007 19:53
|
Снупи тук съм склонен да поспоря,има много добри харпунджии с много добра екипировка,много от добрите състезтели,които познавам са си с хубава екипировка единственно съм виждал изключения при харпуните,като да кажем много добър костюм с много стар харпун,но това според мен е нормално както казват повечето от старите харпунджии с какъвто харпун свикнеш с него ще стреляш.Може да ми изглежда грозен и стар,но човека е свикнал да стреля с него!А относно екипировката като неопрени и плавници,много от добрите състезатели са си с хубави екипировки и то за българи говоря,а чужденците не се ли отнася същото?Там не са ли най добрите?Когато бях съдия в лодката на брата на Педро Карбонел когато беше гост тук в Б-а,не ми се жидя нито той нито някой от екипа на испанците да имат стара екипировка той специално беше отгоре до долу,както и харпуна му в Спетон!А за български добри харпуджии мога да изброя доста с хубава екипировка!
|
|
А бе вярно е, че не екипировката бие рибата, а човека който е с нея, обаче друго е да си с последния писък в модата на харпуни, неопрени, маски и т.н. някак си по му е гот на човек, стига обаче да може да си го позволи.
|
ичиконти
29-03-2007 08:56
|
vatus - то в Библията е казано "Суета на суетите..."
|
|
Мисля, че има от всичко - и снобарийка, и лъскави неща и стара поизтъркана екипировка, някъде смешна дори! Но всичко това е ОК! Важното е кефа, отношението ни към морето, (природата) и не на последно място - отношенията помежду ни!
Аз нямам много контакти със състезатели но вярвам, че повечето от тях са със съвременна и качествена екипировка. Приятелите с който се гмуркам, както и познатите (вкл. всички вие които публикувате снимки тук) също демонстрират(в добрия смисъл), с малки изключения прилично ниво на екипираност. Разбира се виждал съм и несериозна работа, но то си личи че е повече за да се изфука човек пред околните като "харпунджия"!
Бъдете здрави и си носете и новите и старите неопрени!
PS Ако админите одобрят и ако мислите че ще е полезно за членове и посетители на сайта - да направим едно допълнение към личните профили - "Основна екипировка": неопрен, плавници, харпун/и, маска и шнорхел". Така тези които търсят информация могат да се питат едни други за конкретни неща. А обобщената информация ще показва донякъде предпочитанията и най-ползваните марки и модели.
|
|
В много от руските сайтове , които съм разглежал и ма рубрика "Моята екипировка".Там всеки споделя коментари и снимки на своето оборудване.Това ме накара и да постна една снимка на своите харпуни, не че са нещо особено , но са си моите.Ползата е , че всеки споделя своя опит и собствени нововъведения, които биха били полезни за другите!
|
|
Е когато си състезател и лице на дадена фирма е нормално да ходиш като подвижна реклама и да си с най-новото и най-скъпото!Нали за това си лице да продаваш!Това е за фирмените състезатели!Иначе всеки иска най-доброто и най-новото Но е въпрос на ликвидни средства ,а и ако нещо ти е ОК за чий ти е да го сменяш!
Но има и хора с манекенско мислене и те всъшност правят основния оборот !!
|
|
Колеги, няма вечни неща. Екипировката трябва да се сменя и обновява, това е неизбежно. Това, че сме добри шофьори, не значи, че трябва все още да търкаляме старите "Москвичи" и "Жигулита". Нормално е човек да се стреми към по новото и по хубавото, обаче по възможност най доброто, на най ниска цена, уви, невинаги се получава. Примерно един неопрен, по лично мое наблюдение, издържа максимум 4 сезона и то при условие, че човек не се гмурка с него ежедневно, в противен случай този срок ще се намали на половина. Да не говорим за чорапи и ръкавици, които почти всеки сезон трябва да се купуват. Спомням си далечното (и не чак толкова далечно)минало, когато гмуркахме с дамски клинове и вълнени пуловери и пак си мръзнехме на общо основание. Тогава обаче пари нямаше, а и да имаше, нямаше откъде да си купим екипировка. Радвам се, че сега всичко има, а и пари да нямаш, в заем ще вземеш и пак ще си начешеш крастата. Съгласен съм, че харпуните можеш да ги ползваш, много години на ред. Аз самият ползвам един харпун (основният), вече десетина години и нямам намерение да го сменям, харесвам си го и съм му свикнал. Качо е прав, от какъв зор да сменям нещо, което работи добре. Но за "одеждите" нещата не стоят така, ако са дрипавички ще трябва да ги смениш, не от суета, а по необходимост.
|
pipin162
29-03-2007 23:38
|
Мисля че Качо имаше в предвид в случите когато неопрена ти примерно е нов,скъп и е на един сезон и нищо му няма.Обаче същата фирма през новия сезон излиза вече с нов модел и твоя дефакто е вече стар,но той си е в добро състояние.Но като вижда човека най новия модел неопрен и си вика искам него по простта причина,че той е по красив,от по хубав неопрен,камофлажен е,с по добра кройка и още куп неща и отива и си купува него! Но защо не,след като може да си го позволи.Ако идва и се фука с него толкова явно,че да дразни хората и ако им се подиграва(дори наум) че те нямат такъв неопрен си е явна суета и фукня,но ако си се гмурка и не пречи на никой,нито се фука,а и може да си го позволи защо да не си купи тогава най скъпия и най последния модел,така хем ще има за по бедните добър неопрен втора ръка,защото стария вече няма да му трябва а и като има пари ще го даде евтино,че да се продаде бързо! Аз без да крия за себе си мога да кажа,че обичам да съм с най удобната и маркова екипировка,имал съм костюми на повечето марки,за мен лично най-добрите са Беша и Пикасо,като изключвам поръчковите марки като Марк Валентин! Най-много ги харесвам защото са удобни като кройка,имат маншети(което аз много уважавам и търся в даден неопрен)красиви са с подходящите шарки и най-важното може да се купи отделно долница и отделно горница с различни размери или ако искаш и само едното,което е супер тъй като аз ползвам горница 4 ръст и долница 3 и така се напасвам точно за мен си като по поръчка!Съответно и цената е по висока но мен това не ме смущава чак толкова,преценил съм че мога да си го позволя и го правя! Убеден съм че всеки от тук пишещите,като знам какви манияци сте,ако имате добър бизнес,или добра заплата,въобще ако приходите които получавате не ангажират мисленето ви дали неопрена е скъп или не е,всички тук ще си накупите това което ви харесва,сами знаете че цените не са толкова фрапиращи,но за повечето хора са тъй като приходите на хората са мижави и за хобито е последното нещо за което има остават парички!Това е истината,всеки иска да е с хубав костюм и да купи на детето си хубави дрехи,каквито то желае,но уви нещата не са такива каквито мечтаем да бъдат!От сърце ви пожелавам да можете да си купите това което ви харесва за така любимия ви спорт,хоби!
|
|
Неопрена не прави харпунджията, както и китарата - китариста.
Аз с моя опит единствено по попове, би ме било срам да вляза с последния писък на модата и технологиите под водата и да изляза празен, оправдавайки се, че разбираш ли харпуна биел на криво, маската се запотявала или водата била много мътна и не съм виждал върха на 120 сантовия дървен харпун инкрустиран с една акулка пред спусъковата скоба.
|
sea-wolf
30-03-2007 10:55
|
Иво, какви са ти мерките - височина, талия, ханш, гр. обиколка?
|
pipin162
30-03-2007 13:12
|
Аз съм от около 12 години харпунджия,а от 7 се състезавам,не смея да твърдя,че съм много добър,даже и добър не съм,някои от хората тук са с по тройно по глоям стаж но както аз така и те съм сигурен че е имало пъти когато са излизали без риба,може да е рядко но има такива моменти и те едва ли се броят на пръсти и какво би си казал човек като теб(който бие само попчета)ако види някой добър и известен харпунджия с екипировка последен модел да да излиза без нито една риба,ако не го знаеш че той е някое титоловано име,защото предполагам че след като не си състезател не познаваш най дорите български харпунисти!И тога каккво ще си кажеш ти човекът който бие попчета "Гледай го тоя нищо не е направил,не е ударил и една риба а иначе е с последен модел екипировка!".Ами ако това е Франю Занки хърватина идвал не веднъж в Б-я и който съм сигурен че не знаеш как изглежда,а дали знаеш че той държи рекорда за най голяма туна 277кг,макар че това едва ли е от толкова голямо значение,но е име в този спорт,а съм сигурен и че много от българските харпундйии не знаеш,но не те укорявам за това.Защо пък трябва да ги знаеш не е задължително,но исках да ти покажа,че не е критерий това дали харпуджията е добър ако излиза с риба или без,нито пък означава че ако е с добра и скъпа екипировка е добър!А да излезеш без риба от водата,в това не виждам нищо срамно,аз не влизам да избия рибата,или пък само за да ударя риба.Влизам за да почувствам морето и прегръдката му ако мога така да се изразя,да поплувам,да се погмуркам,да му се полюбувам,стоял съм понякога по 5 часа без да видя валидна риба(над 300 грама поне е валидната)за стреляне и си излизам доволен и щастлив!А за попчетата знаеш ли какво казват старите харпунисти "Когато няма риба и попчето е риба" Така че лошо няма,на теб ти харесва да биеш попчета,но не и на мен,но е грешно да разсаждаваш така според мен! С уважение,Иво
|
|
А бе то и аз като се замисля, доста често съм излизал без риба, ама и доста често съм излизал с риба. Нещата отиват към фифти- фифти. В последните години, отново преоткрих, ловът на попчета. След като дрема няколко часа на празна ясла за "бели" риби, грабвам "късичкият" и подпуквам попардаците, забавно е, разнообразно е, и удоволствието пак го има.
|
Akula deep
30-03-2007 17:42
|
@ Assen, Че да взема да ти го подаря тоя с инкрустираната акулка на спусъковата скоба, че и ти да си имаш такъв.
Сериозен съм.
|
|
Бъди сериозен към заслужилите тази чест. Аз съм калпазанин :p
|
Akula deep
31-03-2007 12:40
|
E-е-е-е-е-х. и подарявам харпун и пак никой го не ще. Странен свят.
Дядо ми казваше (лека му пръст, доживя до 87)
Обърка се света след Чернобил и това е .
Айде да свършвам с ОФТОПИКА че ще бера дертове с Админите.
|
|
Ако е 110 см веднага да ми го изпратиш
|
|
Акула ако сериозно го подаряваш ти предлагам да го лакираш да стане като нов и после да се направи един конкурс или нещо подобно ( като състезание) и да се подари на победителя ;-)
|
Ihtiandar
31-03-2007 13:18
|
Според мен, не е оказано с какъв неопрен да влизашза бели Риби или за попчета. За да изпиташ удоволствие от престоя си във водата, трябва да не мислиш за това, че неопрена ти стяга или ти е хлабав и прави вода, както и за която и да е част от екипировката.На мен лично, изобщо не ми пука дали съм облечен по последна мода или с парцаливия костюм, стига ми да ми е конфортно под водата а не на Кея ( Само един пример
|
pipin162
31-03-2007 14:23
|
Разбира се че не е казано Стамене с какъв неопрен трябва да е човек и всеки влиза с такъв какъвто си иска,но аз исках да покажа че не може да се съди по това какъв ти е неопрена какъв си,дали ако имаш риба на кукана си или нямаш дали си добър или слаб.Това не е критерий,но не можеш и да ме убедиш,че с нов неопрен който ти си харесал и ти е паснал перфектно се чувтваш по зле отколкото със стар!А аз бих те попитал тебе ти колко неопрена имаш?Колко си сменил?Нямаш ли нови и скъпи неопрени?И как е да влезеш при температура на водата да кажем 12-13 градуса(което не много студено)със съдран стар неопрен,и как е ако ако неопрена си е сравнително нов!Аз лично теб съм те виждал на състезания с доста добри неопрени,имаше отворена клетка на Омер(гладък отвън)още когато бяха сравнително нови неопрени като модел,който никак не е евтин! На тази снимка се вижда че си се гмуркал по време на топлите дни от сезона,неорена ти по мое мнение е 5мм Омер(може и да греша и за двете)нормално е ако е топло да влезеш със поскъсан вече неопрен,ще топли достатъчно,а ще отречеш ли че е практика на много от старите добри харпунджии(ти за мен си такъв)да влизат през топлите дни на летния сезон когато стане водата толкова топла че е за 3мм неопрен,да обличат старите си неопрени от по 5мм които са вече скъсани и не топлят както преди и на практика са все едно 3мм за да не им е топло,по простата причина да не дават пари за нов 3мм неопрен който ще използват за един месец само!?Защо да купуват нов като старата петица е все едно тройка,с което съм напълно съгласен,но когато стане хладно нещата стават различни на есен,когато рибата тръгне и се стои във водата по 5-6 часа дори и повече,тогава вече добрият и нов неопрен си казва думата,а да не говорим за отворената клетка като качества,защото всеки който е ползвал такъв неопрен знае за какво говоря,а пък ако е ямамато тогава направо спираме да говорим !Това е моето мнение по темата с неопрена,аз винаги ще предпочета да съм с нов неопрен отколкото със стар и да е отворена клетка по възможност,пък нищо че е по нежен от другите неопрени! С уважение Иво
|
|
Нови Продукти
Цена: 372.00 Лв.
Spearfishing
|