assen
12-07-2007 12:18 |
Първо искам да поясня, че ВЪВ НИКАЪВ СЛУЧАЙ не отправям каквато и да е била забележка към цитираната по-долу снимка, или към нейните автори. Те са направили достатъчно много за да можем да я видим. И са го направили достатъчно добре. Знаем какво ни е морето и каква може да бъде светлината на 60 м под водата. Особено ако не е точно по обедно време. Ето например тази: Снимката си е достатъчно добра и просто няма смисъл да се пипа повече, освен ако не искаме да видим нещо скрито в сенките. Т.е. от иследователски интерес. Първо трабвя да погледнем хистограмата на снимката. Нормално е тя да не бъде идеална при подводни снимки, особено на такава дълбочина при липса на изкуствено осветление. Виждаме, че тя е съсредоточена в средата на обхвата. Т.е. имаме само средни полутонове - липсва динамка, т.е. хем преекспонирана хем недоекспонирана. А то няма и как иначе. Все пак има солидно количество вода без изкуствена светлина между обектива и апарата. Има две възможности: да бутнем плъцгачите на ръка, докато хистограмата изпълни целия обхват, или да се осланим на някое от трите автоматични решения на Фотошоп. Това по подразбиране не е подходящо, защото "осира" снимката - става абсолютно неестествена с невероятен червен шум. Остават двете други предложения: откриване на тъмните и светли цветове, или повишаване на монохромния контраст. Ако сме решили да се оставим в ръцете на фотошопа, трябва да се спрем на някое от тях двете. Снимката става съвсем друга. Откриват се детайли и естествената и "призрачност" не се губи чак толкова много. За съжаление всичкия шум от CCD-то на цифрака излиза на яве. То и няма как да не стане, защото това си е проблем присъщ на почти всички дигитални апарати при недостиг на светлина, освен на тези с астрономически цени. Има различни метози за чистене на шум. Не са елементарни, но дори и най-добрите замазват изображението и ще загубим детайлите, които търсим в снимката. Нали ние правим тези акробатики за удоволетворяване на собственото ни любопитство и нямаме намерение да я розпостраняваме на ляво на дясно. По-горе обяснената процедура се вижда на цветната прикрепена снимка. Понеже од водата, а не и само под водата зелената светлина е преобладаваща, а и окото например е най-чувствително към нея. Логично е най-много информация да се крие в зеления канал на изображението. Я да видим. А, верно бе! Още нещо излезе на яве. Зеления канал е черно бялата снимка прикрепена към мнението ми. |
|
Форуми Подводна фотография Техники и пост-продукция
|