|
Дискусии по снимки от галерията
|
Yavorsub написа:
Асенчо аз също се кефя на тази , както и на Апо снимките , но понеже няма начин в този живот да обработвам снимки -бих мръднал твоята на 10-20 градуса по в ляво и бих направил няколко с различна стойност на скорост и диафрагма за да пробвам да намаля малко силата на сяветлината в бялото-много е бяло и леко "изгаря"-поне на мен ми се губят леко детайлите.
Ако тогава имах време и не мислих дали няма да напълня апарата с вода (очаквах да завали, а правих и други снимки), щях да му опъна един статив да направя няколко кадъра от -1ev до +1ev и да спретна после един HDRI, ама много ако се насъбраха
|
Yavorsub
29-04-2008 22:44
|
А така ей това е приказка Асенчо-изкуството изисква жертви.Иначе и Ванко е абсолютно прав ама аз визирах коментара ти че преди да влезе в сянка се е виждал супер.И Владо-аз моста исках да снимам и по случайност влезе и светкавицата и ми "развали" снимката и доста псувах .Чак после в колата като видях се усетих че не зле за неграмотник като мен.Ако беше Ванко например -щеше да напълни 2 гига само с мълнии.Но такъв е живота -един прави фотография с "ЗЕНИТ"черно- бял), а друг щрака с "ЛАЙКА" !Ха ха -аз имам по-добър харпун от Стамен! МНОГО по-добър !
|
ичиконти
01-05-2008 18:59
|
Понеже засегнахте любимото ми хоби-фотографията, можета да прочетете в дадения линк на руски нещо за "Златното сечение".От стр.48 нататък за "Композицията", а на стр. 50 и за това правило, там описано като "Правилото на едната трета".
В книгата на Дж.Уейд "Техника на пейзажната фотография" ще намерите отговори на всички въпроси относно композиция, осветление, размер на кадъра, филтри, и какви ли не още щуротии....
Гледам, че в тая тема обръщате внимание особено на кадрирането на снимката.
Приятно четене
[link]
|
Wishbone
01-05-2008 19:04
|
Ичиконти, страхотно четиво! Благодаря!
А иначе кадрирането просто бе повод на последните обсъждания! В края на краищата повечето ползваме "сапунерки" и кадрирането е един от най-безболезнените начини да подобрим качеството на фотографиите си.
Включвай се смело в тази секция!
|
|
ичиконти написа:
Понеже засегнахте любимото ми хоби-фотографията, можета да прочетете в дадения линк на руски нещо за "Златното сечение".От стр.48 нататък за "Композицията", а на стр. 50 и за това правило, там описано като "Правилото на едната трета".
Когато Иван писа за 1/3, си мислих, че не е една трета, а 1,62/1 или обпатното 1/1,62.
|
ичиконти
02-05-2008 15:53
|
Размазано стои, щото съм го сканирал, а не ме бива в това!
Иначе това е едно мое събуждане до морето между Царево и Ахтопол преди 5-6 години.За съжаление, тогава се бях "отказал" от харпунджийството.
|
Yavorsub
02-05-2008 18:00
|
Колега Ичиконти -бях го казал и преди , казвам го и сега :Не ти е лоша колата , палатката макар и стара -все още става пък и е видяла май доста , НО снимкатаааа.......! ! !Кажи малко подробности-апарат, филм, и др. ?
|
pipin162
02-05-2008 18:33
|
Ичиконти с широкоъгълен обектив ли си снимал,или чрез обработка с постигнал този ефект?
|
ичиконти
03-05-2008 11:58
|
Фишай /рыбий глаз/ суперширокоъгълен Пеленг 17мм-белоруско производство , закачен на една Минолта 7000i с преходник.Филма не го помня какъв беше.Сам си ги проявявам и копирам, но не мога да ги сканирам!
Снимката е правена началото на септември.Хубаво място, ако все още не е осрано от строежи!
|
pipin162
04-05-2008 00:16
|
Питах за да знам какво ми трябва,мерси за инфото. Извода че веднага трябва да си поръчам и аз ширикоъгълен обектив за сушата като снимам.Ще трябва да ми обясниш някои неща във фотографията,тъй като в главата ми има доста неизвестни!
|
ичиконти
05-05-2008 17:23
|
Пипин, до колкото виждам снимаш с Канон , което е цифрак, с размер на матрицата по-малка от кадър 24/36 мм.Което ще рече 2/3 от тоя кадър- демек тоя суперширокоъгълен 17 мм, на теб ще ти се приравни на широкоъгълен някъде към 28мм, заради кропфактора!
Дано не те объркам!Ако Канона е със сменяема оптика, му купи един 15 мм /викат им палачинки, щото са плоски/.Това чудо си отговаря на милиметрите, щото е правено за кропки!
Ако снимаш с лента, ти трябва 20 мм или 24 мм /последния по-добре/ за най-обикновен пейзаж.
Тоя фишай 17 мм си е изчадие и от него могат да се очакват само изчанчени снимки!Не е така при коригираните 20 мм , а въобще не така при 24 мм.Те са предпочитаните при пейзаж.
Ако все пак си на дигитален фотоапарат със сменяема оптика, трябва да ти се пресмятат обективите по някакъв фактор, за да видиш реално на колко милиметра отговарят.
Чукни един въпрос ей тука [link] , ама обясни, че си новак , щото ще те отвеят "като бумбар сламка"/казано по пернишки/!Аз не снимам с цифрови камери и не съм специалист.
|
pipin162
05-05-2008 18:45
|
Какво е това кропфктор.Аз снимам с Canon G9,лошото е чеза него има само две оптики специално за модела,еднат широкоъгълна и една теле оптика.За широкоъгълната пише,че когато е монтирана променя фокусното разстояние на обектива с коефицент от приблизително 0,75х,което нищо не ми говори,а в този сайт съм регистриран вече,но не съм задавал въпроси,само чета и пускам по някоя друга снимка.
|
Wishbone
06-05-2008 00:06
|
Мисля, че долната илюстрация, заета от нета, ще ти даде най-проста представа какво е кроп-фактор.
Черният кръг е това, което вижда обектива.
Червеният правоъгълник показва това, което остава върху 35мм. филм.
Синият правоъгълник е това което "вижда" апарат с по-малък сензор. Колкото по-малък сензор, толкова по-голямо рязване на кадъра (кроп-фактор).
При твоя апарат, хич не ме бива в сметките, но мисля, че е сензор: 1/1.7" (малко по-голям от G7 1/1.8" с диагонал: 9.500мм, кроп фактор: 4.558.
Но това има значение при избора на обектив за дигитално рефлексни апарати. При тях най-скъите модели са с full frame сензор, който вижда същото, което и 35мм апарат, освен ако не се лъжа. Всеки по-долен клас дигиталка има все по-голям кроп фактор (по-малък сензор). Знам че Sigma пуснаха едно поколение сапунерка full frame, което замалко да ме накара да си ударя задника в тавана, но после видях, че има други недостатъци. Сега са пуснали второ такова апаратче, но няма боксове за него - и надали ще има.
Ти с G9 нямаш избор - имаш две конверторни лещи на Канон, които не можеш да ползваш под вода. Твоя бокс позволява монтаж на специални конверторни лещи само с приставка - наскоро взеха, че направиха такава едни пичове, но ги има само в Япония. Проблемът беше, че гениалните канонци направиха порта на DC WP-11 и 21 овален, а не кръгъл, и без резба за филтри...
Приставката дава възможност да сложиш "мокра" конверторна леща, макро или широкоъгълна. При твоя апарат обаче, широкоъгълната "мокра" конверторна леща за под вода е безмислена заради големия зум (дължината на порта на бокса). Като и лещата отпред и се появява "винетиране" (от vignette) - лещата е твърде дълга и ако не си зумнал се вижда като в тунел - краищата на снимката са тъмни. Това е защото апаратът снима самата леща отвътре - все едно да сложиш една тръба пред обектива. Ако зумнеш пък, то губиш широкоъгълния ефект до голяма степен... Така че, само за макро има смисъл.
Та така...
|
|
Това го слагам за Иво (Пипин), защото много ме изкефи неговата снимка в галерията. И аз си правих подобни експерименти миналото лято в Гърция и още нямам обяснения на странните монохромни цветове, които се получават от такава позиция на камерата. Може да е случайно съвпадение, но бих искал да чуя и други мнения. Снимката не е пипана изобщо.
|
|
Виж в ексифа какво пише. Може и от баланса на бялото да е. Снимката е много готина.
|
|
Браво Гриша, това е едно от многото хубави неща на фотографията - че покрай огромния брой безинтересни снимки става и по нещо страхотно...
Движеща се вода, снимана с голяма скорост дава много неочаквани стъклоподобни, скулптуроподобни и много други нюанси на изображенията... За мен проблемът винаги е бил, че водата поглъща много от светлината и изображението става тъмно... Ако пък отворя много блендата, естествено намалява дълбочината на рязкост....Истината е някъде там. .. Най-лесно става с пяна от вълна, нали е бяла, и при ярко слънце...
Сега не съм опитвал с новите камери с над 10 Мпиксела, фотошоп, трънски шоп или някой друг, сигурно пак става.
|
Yavorsub
09-05-2008 19:28
|
A моето обяснение е : ако снимката е от Гърция и от миналото лято (и като знам къде беше на почивка Гришата)си обяснявам този ефект -освен че е кадрирана както трябва -с наличието на прах и пушек от горските пожари които горяха на рекордни територии тогава.Заедно с късния час на снимката често се получава така.Мен също ме кефят и имам подобни серии със снимки на Малката русалка в действие.
|
pipin162
09-05-2008 22:31
|
Снимката е супер Гриша,нямам какво да коментирам по нея,моите поздравления за красотата,мекотата и спокойсвието,което навява!
|
|
Стори ми се, че твоята е нещо като сърдитото братче на тази снимка. Стана ми интересно как биха стояли една до друга...
|
|
Ето и от мен нещичко да се посмеем
|
|
Нови Продукти
Цена: 0.60 Лв.
Spearfishing
|