|
За буйовете - за-против и смисълът им
|
Преди доста време предложих - спасението е пиратски флаг и надпис с голеееееееми букви че да се вижда отдалече - ВНИМАНИЕ НЕОБЕЗВРЕДЕНА МИНА ...само че току-виж дошъл някой да я обезврежда с базуката
|
|
gmurkacha написа: ....... използват се сигнални ракети за риболова на паламуд,и пиратки за заргана,поне така е в и около Ахтопол,знам го с сигурност защото и аз участвам почти всяка есен в този риболов......... Колега, моите познания в тази насока са твърде скромни, но чета нещо друго в Държавен вестник, измененията направени в чл.65 от Закона за Лов и Риболов. Ето го в пълния си вид:
rl] rl] rl] rl] Чл. 65. При ловуване се забранява използването на следните средства и методи:1. (изм. - ДВ, бр. 6 от 2009 г.) огнестрелни оръжия, неотговарящи на изискванията на чл. 56, ал. 1 и 2 и арбалети;2. капани, примки и мрежи, лепила и ями (трапове), ако се прилагат за неизбирателен лов или за убиване;3. отровни или упойващи вещества, както и стръв с такива вещества;4. (изм. - ДВ, бр. 79 от 2002 г.) електрически звуковъзпроизвеждащи устройства и изкуствени източници на светлина, както и приспособления за осветяване на целта;5. огледала и други заслепяващи предмети;6. електрически уреди, способни да убиват или да зашеметяват;7. (доп. - ДВ, бр. 91 от 2008 г.) живи животни, използвани като примамка, както и слепи или осакатени;8. експлозиви, обгазяване или опушване;9. приспособления за нощна стрелба, съдържащи електронен преобразувател или увеличител на образа;10. моторни превозни средства;11. летателни средства;12. ловни соколи и други грабливи птици, независимо от вида и произхода им, както и ловни хрътки;13. (нова - ДВ, бр. 79 от 2002 г.) моторни плавателни съдове, които се движат със скорост над 5 км/час, а в Черно море - над 18 км/час;14. (нова - ДВ, бр. 91 от 2008 г.) огнестрелни оръжия с монтирани заглушители.
Мисля че спокойно може да се приемат сигналните ракети за искуствени източници на светлина, както и пиратките за експлозиви - макар и с малка мощност. Коментара е излишен, и кой ли в България следи и спазва Законите!!
Колега ruslani4, не сте ме разбрали правилно каяка е на колегата gogo26, и мисля че ако се отнесете до него той с удоволствие ще Ви достави необходимата Ви информация, а аз мога само да си мечтая за такъв, както изтъква колегата Pretor.
|
gmurkacha
27-05-2011 10:04
|
Е по тази логика дай да не използваме и фенери през ноща в морето защото и те са изкуствени източници,а и като се зачетох в тая точка май са имали впредвид лова а не риболова.Така се лови риба от десетилетия.Колегите в Турция пък от години и през деня практикуват Молата,рибата я плашат с по силни пиратки,а мрежите им са месинени....Темата е за буйове....Като дойдеш в Царево ми се обади ще седнем да пием по чай и ще ги разискваме нещата...
|
|
gmurkacha написа: Е по тази логика дай да не използваме и фенери през ноща в морето защото и те са изкуствени източници,а и като се зачетох в тая точка май са имали впредвид лова а не риболова.Така се лови риба от десетилетия.Колегите в Турция пък от години и през деня практикуват Молата,рибата я плашат с по силни пиратки,а мрежите им са месинени....Темата е за буйове....Като дойдеш в Царево ми се обади ще седнем да пием по чай и ще ги разискваме нещата...
Колега gmurkacha,
Благодаря за поканата, уверявам Ви че нямам нищо против да разискваме каквото и да било.
Само искам да Ви напомня ,че Закона не се тълкува, а се изпълнява и е безмислено да се търси някаква логика, било моя или Ваша, какво да се използва през тъмната част на денонощието.
Не забравяйте, че вече сме членове на Европейския Съюз, и нашето Законодателство, под натиска на останалите Държави, трябва да отговаря на общоприетите изисквания, за това се правят и промени.
За съжаление, тези промени, никой в България не чете и не изпълнява, което не ни оневинява пред Закона.
Имайте в предвид, че в някои Държави от Евросъюза държат флотилии от рибарски кораби, които под здаден сигнал от назначен за целта Комендант ловят риба само 5 дни в годината, примерно 3 часа, през деня и също по сигнал се прибират с улова си .Всяко забавяне и хитруване се наказва със солени глоби.
Колкото до Турция, те няма скоро да влезнат в Европейския Съюз и за това си правят каквото си искат.
А при нас в България, сигурно ще забравим и за сигнални ракети и за пиратки, които сега се използват при риболов, просто е въпрос на време, от Европейския Съюз да се усетят, че не изпълняваме промените в Закона, и да ни наложат пак някоя санкция.
Ако имате приятел юрист, разгледайте внимателно целия чл.65 от Закона за Лов и Риболов, аз съм Ви го предоставил, във вида публикуван в Държавен вестник – заедно с измененията и съм го взел от там.
Може и да го поканите да разискваме заедно, защо са в този член ” моторни плавателни съдове, които се движат със скорост над 5 км/час, а в Черно море - над 18 км/час;14. (нова - ДВ, бр. 91 от 2008 г.) „, ,ако както казвате Вие:” са имали впредвид лова а не риболова „. Щом въпроса се отнася за лова.
Остава само да се извия на автора на темата за буйовете, колегата katcho, че малко се отклонихме от темата, но причината за това отклонение е, че просто така се отвори дума за бомби и бомбаджии от останалите колеги.
|
gmurkacha
28-05-2011 22:01
|
Колега Манук ,жена ми е адвокат ,и знам от нея че се тълкува в България и за всичко почти си има практика и за много от тази практика логика няма ама така е прието и така си отсъждат...А в тази точка с тази цел си става въпрос за лова
(електрически звуковъзпроизвеждащи устройства и изкуствени източници на светлина, както и приспособления за осветяване на целта)..А на Камен аз утре лично лице в лице ще му се извиня...
|
gmurkacha
28-05-2011 22:15
|
А тази точка(13. (нова - ДВ, бр. 79 от 2002 г.) моторни плавателни съдове, които се движат със скорост над 5 км/час, а в Черно море - над 18 км/час е жестока,ако това се случи лодка в морето няма да има и буйове няма да ни трябват...
|
|
manuk написа:
Колкото до Турция, те няма скоро да влезнат в Европейския Съюз и за това си правят каквото си искат.
Дано да не влязат че и при тях ще започне кризата, но мисълта ми е друга.
Турците не правят каквото си искат с морето. В момента при тях е най-рибно откъдето и да е по средиземноморието. И гърци и всички останали са вперили алчни погледи към акваторията им пълна с риба.
В Турция законите се спазват, глобите са жестоки и всичко си е както беше тук едно време.
|
|
Юли не съм съгласен с теб!
[link]
|
|
Този пример който посочвам не е изключение а стара практика, може в тяхната страна да се държат отговорно но в никакъв случай когато са у нас / да ги питаш кво дирят тук/.
Да споменем ли и как се прехвърля контрабандно каклкан в морето от една гемия на друга! Имаше времен а когато цели техни екипажи идваха да работят на наши лодки и директно всичкия улов се прехвърляше....ит.н.
|
|
gmurkacha написа: Манук нощния подводен риболов е забранен.И се използват сигнални ракети за риболова на паламуд,и пиратки за заргана,..... gmurkacha написа: Е по тази логика дай да не използваме и фенери през ноща в морето защото и те са изкуствени източници,...... Колега gmurkacha, искам правилно да ме разберете, че при тези две ваши твърдения, аз изпадам в недоумение. Щом като в къщи си имате юристка, още по добре. Вашата съпруга ще Ви обясни, че не може нощния риболов да е Забранен, а в същия момент да е пълно морето с лодки, които използват, фенери, пиратки, сигнални ракети и други. Защото по смисъла на Забраната лодките нямат работа в морето през ноща.
|
|
Жоро , вярно турските рибари търсят разграден двор , но държавата им определено не е..............
|
|
Жоро и там има черни овце, дори не са малко, но аз направих сравнение с нас, гърците, италианците и т.н... При турците са най-добре нещата.
А за отношението им към чуждото Данчо добре ти е отговорил. Що не ходят в руски води да правят тези неща? Там редовно ги гърмят доколкото знам.
|
gmurkacha
29-05-2011 23:35
|
manuk написа:
gmurkacha написа: Манук нощния подводен риболов е забранен.И се използват сигнални ракети за риболова на паламуд,и пиратки за заргана,..... gmurkacha написа: Е по тази логика дай да не използваме и фенери през ноща в морето защото и те са изкуствени източници,...... Колега gmurkacha, искам правилно да ме разберете, че при тези две ваши твърдения, аз изпадам в недоумение. Щом като в къщи си имате юристка, още по добре. Вашата съпруга ще Ви обясни, че не може нощния риболов да е Забранен, а в същия момент да е пълно морето с лодки, които използват, фенери, пиратки, сигнални ракети и други. Защото по смисъла на Забраната лодките нямат работа в морето през ноща.
|
|
Е сега вече съм напълно съгласен с двама ви!
|
|
gmurkacha написа: Чуваш ли се??? Да сте жив и здрав колега, ето Ви тема за размисъл- (Link). Надявам се като се установя в Царево от 1 Септември, до 15 Ноември, все ще се видим и ще си поприказваме, както сам предложихте. Желая Ви всичко хубаво!
|
милен миланов
12-07-2011 23:07
|
колеги аз съм нов в този спорт и мисля че буя си е задължителен . 1 - защо в гърция го използваме а тука не .2 - ако някой с джет мине и го види по голяма вероятност има да мине бавно , и човешката да му се обясни за какво е и да не минава покрай него3 - а това за местата , че се издават , е ебати тъпото за мен . много хора са от софия или не са от морските градове и ходят за по една или две седмици на море . за толкова време колко риба ще хванат . и предполагам че всички го правим за спорта а не да храним семейства.
|
златко киров
13-07-2011 06:43
|
Вчера нахраних хубаво един каякар на Ной. Буят ми е сложен на 15 метра от буната. Гмуркам отпред като знам че съм осигурен. След едно гмуркане излизам и виждам на 3 метра пред мен един каяк ме отминава и се насочва към буя за да го разгледа, а там закачени резервния харпун и рибата. Мале като го почнах, само чувам извинявай, бях бесен, наврях го на кучето в г..за
|
милен миланов
13-07-2011 12:59
|
има и нещо друго , много хор аизползващи каяци , джетове и др. подобни не знаят за какво е буя , а той буди любопитство .
|
martinbar74
13-07-2011 13:16
|
подобна случка като на Златко имах и аз в Лозенец на боруна. Закотвил съм буя на 15-20 метра пред боруна, а аз си гмуркам с прибоя, след едно изплуване гледам един дятка с катамаран, вече ми хванал буя ( с още 2 харпуна ) и го събира . Ще стане някоя беля тук си казах и се засилих с дългия хапун към него ( щях да продупча катамарана и да го взема на абордаж, че ако тръгне не мога да го настигна никога ) пък после ще видим какво ще го правим . Като ме видя със сопата си смени изражението и за щастие хвърли буя и си потегли .
|
|
Нови Продукти
Цена: 146.00 Лв.
Spearfishing
|