|
За професионалистите и любителите
|
<span class='smallblacktext'>[ Редактирано Thu Dec 01 2005, 02:40PM ]</span>
|
|
Обещавам да ги направя субтитрите тази зима. А за харпуна ще ми е интересно да ми кажеш мнението си защо не е подходящ и защо не ти е харесал Master America, а и също така какъв е този дървен харпун на Cressi дето не съм го виждал и с какви харпуни са стреляли тези стари кучета. Наистина ми е интересно. Обаче май по-добре да е в лично съобщение или в темата [link] за да не разводняваме темата повече.
Поздрави!
|
Wishbone
29-11-2005 15:46
|
katcho написа: Wish тайната си е тайна! Но много от местата за които говориш не са толкова тайна! Има си лаврашки , врански калкански!Не са тайна!
Точно така! Но доколкото разбирам, това са си вашите тайни места, иначе отдавна да си ги постнал тук с GPS координати и да ги подариш на всички.
Това са вашите градинки - на теб и приятелите ти, които са ги нарекли с кодовото име "Лайнарника" и т.н....
Те са намерени по трудния начин - с 10 км плуване на ден, точно както и Арапя описва или са споделени с теб от приятелите, които са ти глесували доверие...
|
|
Wish не са на никой тези места!Всеки които е от Царево на Юг или гурка там ги знае е може да не са същите кодови имена но ги знаят!Имах си аз да не се знае кое е лайнарника на Ахтопол!Много често местата се знаят от много хора но се ходи по различно време и така не се засичат и всеки си мисли че е неговото място!Риба е имало има и пак ще има и много след нас!
|
Wishbone
29-11-2005 18:42
|
И това е вярно... Но не виждам GPS координатите! Хехе!
|
|
Добри - продаде се да ти кажат къде се намират 2 камъка хахахаха . Аз пък ще си купя зодиак, сонар, фиш файндър, ГПС, ще си наема няколко водолази, няколко танциорки и др. такива и ще си обикалям по цял ден да търся най-добрите места. Естествено после на никой няма да ги кажа Е ..само на тебе де
|
|
Здравейте,
поздравявам всички за прекрасната тема. Писал съм някъде своето мнение по този толкова коментиран проблем. Честно казано винаги съм бил против на безкрайните тайни, но определено има голям смисъл и в това което е писал Wish. ... май найстина е много важно на кой се показват и кога ... поне това е мнението на един абсолютен любител
Поздрави!
P.S. ... и осмисляйки всичко това искам да благодаря на всички, които ми показаха поне малка част от удоволствието наречено Spierfish!!!
<span class='smallblacktext'>[ Редактирано Tue Nov 29 2005, 08:01PM ]</span>
|
Wishbone
29-11-2005 20:01
|
Снупка... Мен ме земи за кондиционен треньор на балета, пък зарежи местата!
|
|
Уиш - обещавам да те взема - ама няма да ми издаваш после местата Шегувам се ....
А сега нещо сериозно по темата - Тези тайни места обикновено са много трудно достъпни. Предполагам че са или много навътре или до тях няма път по брега. Освен това са и доста дълбоки, така че не представляват интерес за нас - "любителите". Аз докато почна да работя спокойно на 15м все някой ще ми ги покаже. Така си мисля ...
Имам следния въпрос към любителите - Трябват ли ви 5 риби по 5кг ? Аз лично няма да ги взема защото няма какво да ги правя.
ПС. Нищо тайно не виждам в калканските места. То морето си показва къде може да има калкани. Ако рибите са групирани там - ще извадим
|
|
Аз лично не съм против никой харпунджия.Все пак сме братя по оръжие и професионалистите и аматьорите.Хубава снимка, яки калкани .Дай боже всекиму.Но едно ме притеснява,хората които гледат снимките и не са харпунджйи да не кажат:Какъв ти подводен риболов това си е чисто браконерство.Показвайте по една голяма риба нека да не бием на очи.Не са казали не са ни изловили %-6 .Ще бъде много тъжно ако отворим тема: На кое място колко лева акт ми праснаха.Вие сте добри харпунджйи, шапка ви свалям, но чак такава показност мисля че е излишна.
|
|
Едно мое мнение , тоест потвърждение , че морето когато иска дава когато не недава.Бях 15 годишен пикльо и едвам различавах попче от куче но се имахвсе пак за майстор щом вадех повече риба от баща ми , бог да го прости , та плацикам се аз на плажа на Елените с едно малко самоделно харпунче и си бия почета и в един прекрасен момент какво виждам на 50 см.дълбочина калкан , около 3 кг.пълен с хайвер в средата на месец юли та с две думи имахме гости от София за няколко дни и имахме с какво да ги нахраним.Предлагали са ми пари за рибата ми но никога не съм я продавал мога да я подаря но не и да взема пари.ПОЗДРАВИ
|
|
На мене ми се струва,4е изли6но изкарахте темата от рамките вав които бе6е насо4ена и няма6е за цел да обиди някои 4е не е добар харпунджия и 4е някои си е по добър от другите,вси4ко трагна от базик за едно място във морето и може би от едно мое мнение,4е 4е трябва много плуване из морето докато придобие6 някои ка4ества,за6тото подводния риболов не е само гмуркане по борун4етата за платерини.аз например обужавам лова на скални платерини които за сажаление ги няма ,един господ знае до кога.но за целта трябва да се знаят места кадето ги има ,а те се тарсят и не се намират за един ден.понякога варвеики по брега изоб6то неможе6 да предположи6 4е наватре то4но от това място може да има хубави камани,много от местата се у4ат от харпунджиите ,които са рапанджии и става сас много време ,сас което неискам да кажа 4е сме наи добрите,просто може би исках да кажа само на4инат,,пътят към усавар6енстване в подводния риболов,и аз това казвам 4е трябва време ,а ма не на компютара а вав морето,ни6то друго не исках да кажа,сажалявам 4е някои от вас не могат да бъдат постоянно на морето,а само през отпуската си,ама нали за това е саита,които потдържа трапката,като се дискутира по разни теми,така 4е можете да дискотирате 06те по тази тема ама не виждам смисъл?
|
Wishbone
30-11-2005 09:18
|
Геш, няма за какво да съжаляваш - и снимката ти е хубава и коментарът под нея е на 100% верен! Напълно си прав относно начините за усъвършенстване! Плуване и гмуркане му е майката и никой не го оспорва.
Дискусията обаче се измести и мутира заради нюансите в някои коментари. И това се превърна в основа, защото подразни включително и мен. И мисля че веднъж за винаги трябва да се реши въпроса с това трябва ли да се казват местата или не и като мога да бия големи риби, трябва ли само да показвам рибите и това колко съм добър или все пак да споделя част от опита си, макар и на теория... С това тази дискусия е изключително полезна и там се крие смисълът й.
|
Live2Dive
30-11-2005 10:59
|
WishBone , повечето харпунджийски сайтове, за да ти публикуват снимката с улова, изискват и съпътствуващо кратко описание : какво показваш, от къде е (не да дадеш точните GPS координати, разбира се!), някаква друга кратка допълнителна информация , ако желаеш да добавиш. Всичко това прави снимката много по-интересна,по-сериозна и информираща. Защо не помислиш за подобна промяна на правилата за публикуване снимки на улов в Spearfish ?
|
|
Уфффффффффф GPS координати!Аз не съм бачкал до сега така!Имам си външни нишани като по принцип тези които са и рибари с лодки знаят че се взимат 3 нишана които трябва да са по определен ъгъл и като си на съответната отдалеченост от брегът няма как да объркаш мястото!Освен това аз винаги си има и подводни нишани за да се ориентирам без да вадя главата!Е ако прозрачноста позволява което доста рядко явление!А за Жорката има скалнушки колкото искаш на долу на Юг!И да ти кажа тази година си отстрелях и не на голяма дълбочина!За Враните съм съгласен че иска гмуркане но за другите видове е доста спорно!Аз пак повтарям няма тайни места!Някои много добри колеги си мислят че нещо е тайна!Няма такова нещо!Които знае какво търси намира за тяхно неудоволствие ;-)
|
|
Live2Dive не е правилно според мене да се слагат такива ограничения така ще има много хора които няма да искат да си слагат снимките (може примерно да ги мързи да описват) и поради тази причина няма да видиме снимката
|
Wishbone
30-11-2005 12:16
|
Ачо, съгласен съм със Санд. И сега има поле "Описание", но много често то остава абсолютно празно! Тогава какво да направя? Да изтрия снимката? те заглавия често не попълват...
За съжаление галерията не дава възможност да има т.нар. "задължителни" полета.
|
|
Ето и моето мнение, тоест аз заставам твърдо зад мнението на Dobs. Wishbone почти винаги съм съгласен с всичко което си писал, но да се пази "къде и как" в тайна не съм съгласен. В такъв случай съществуването на такъв сайт дори се обезмисля. Би следвало сега да се изтрият всички статии на Live2Dive, теми като "турция","гърция" и т.н...., етичния кодекс също отпада в случая. Въобще всичко си губи смисъла.
Интересното е че гърците също крият. Явно това е присъщо на балканските народи а не че местата били малко или морето малко. Не е така по света обаче. Един островитянин с радост ще ти покаже къде да гмурнеш и точно как да намериш рибата. Дори навсякъде по света показването на мястото и как да бъде намерена рибата се е превърнало в бизнес - имам предвид big game fishing-а.
|
|
Ето пак бизнес и пари,ХАХА!Няма отърваване!Освен да направим тарифен план за казване на място толкова ... за водене толкова... за топене с водене и държане на рибата докато се стреля толкова!Ето аз го измислих така че ако някой ме копира ша са съдим ;-)
|
|
благодаря!
<span class='smallblacktext'>[ Редактирано Thu Dec 01 2005, 02:39PM ]</span>
|
|
Нови Продукти
Цена: 0.60 Лв.
Spearfishing
|