|
Кой как помага за борбата с бракониерите
Stardust
12-02-2013 12:50
|
И аз свалям шапка и боне, ама на Делибуран! Единствения европейски коментар до тука! Или има закони и се спазват, или ходи ми обяснявай на хурката колко са тъпи законите!
Когато един закон не те устройва, излизаш на улицата и протестираш! Ние си траеме, щото не ни пука какъв е закона - знаеме си че и без това нема да го спазваме! Не говоря конкретно за нашия случай, ама той не прави изключение.
Адски ми се вижда плоско да се потупваме и да си намигаме "Споко пичове, сички сме грешни, ама ние сме малки бракониери, не сме като ония гадове! Е.и им м...а на законите и на законотворците, сичко е булшит, мислете позитивно и си глейте кефа!"
Нейчев, и 19 месеца да е в морето, бракониера си е бракониер. Разликата е, че некои правят кинти от риболов, в това число подводен и са най-безмилостни, други само се плицикат, ама се опитват да подражават на първите, за да ги уважават повече. Нали се раздават даже медали кой е по-по-най, купи, награди геби... Секи се ръга кой с лакти, кой със снимки на риба и маси с манджа да печели повече авторитет.
Сложена ли е рибата на кантара срещу кинти, човешка гордост и зор за слава, е..а й е майката! Това от мене Всеки ще гребе колкото може, докато има! като свърши, оро! И те тека...!
|
|
Няма как да не се съглася с Ванко защото точно това имам и аз изпредвид но нямам дар словото да го изкажа дотук статуквото във темата според мен е следното:
болшинството от хората
--аз и мойте приятели харпунджии сме малки бракониери и нищо, че според закона сме такива ние не оказваме вреда на рибите и морето, ний не сме съгласни със закона той трябва да преследва само големите бракониери с кошовете и траловете щото те разкатават морето
малка част от хората
--хващането на риба с харпун нощно време строго забранено в целия свят е присъщо само на-най смелите и самоотвержени харпунисти, и убиването на спяща риба в къщата и е върховното ловно изживяване. Тези които не го практикуват са мишоци и страхливци и нямат право да се обаждат.
и най-малък процент макар, че всички искаме да сме от тез хора
--Боря се с бракониерството като не го практикувам, или поне правя опите да вляза в правия път а за останалите не мога да нося отговорност след като те самите не жалаят да променят възгледите си
Докато не го променим това мислене няма оправия в сяко едно отношение.
Няма да забравя гледах на скоро един филм за Нова Зеландия и останах гръмнат от строгите мерки които органите прилагаха там. Всяка лодка която излизаше от морето моментално беше посрещана от някаква служба по моретата, всяка една риба измерена и проверена, брояха им колко миди са хванали и дали са с подходящия размер , колко раци напрово ги разнищваха, хванаха един дето беше скрил 10-тина миди в лодката и му се разказа играта - моментална конфискация на лодката, огромна глоба и съд ако съдията прецени и в панделата. Айде после бракониерствй.
Знаем какво се случи на Гьокчеада заради няколко човека дето продаваха риба сички го изядохме. Много се надявам да не се случи същото и в Гърция заради няколко нощни риболовци да изгърмим пак всички. Щото кото хванат един българин после втори и всичките под знаменател българин ставаме нарицателно. Та така
|
alex.neychev
12-02-2013 14:48
|
много се напрегнахте,всички без изклчение,които познавам в този сайт и извън него съм ги виждал да бракониерстват,повечето риболовни и полицаи вземат подкупи от бракониери.
|
Yossarian
12-02-2013 14:48
|
Ами всички последни мнения са на едно мнение : - ) . Ако не си променим съзнанието - нещата няма да се оправят. Тогава остава да ни променят с яки закони, които обаче да ги пуснат от вън, щото балканският ни манталитет няма да ги състави обективни. А това ако стане - ще е след няколко поколения. А тогава ще трябва да се зарибява наново ...
|
alex.neychev
12-02-2013 15:03
|
съгласен съм,но това в близките 50 години не може да стане в българия.вземи за пример куба,глад,мизерия и много бракониери,същото е в българия.на хората, които живеят от море,а и на много други изобщо не им пука за екологията.не очаквайте от един риболовен,който получава 300-350 лева,или един полицай,който не харесва по 100 лева на ден от подкупи да ти свърши работа.
|
|
Ще стане като стой та гледай... Още 10 години макс. и всички ще са примерни като чавдарчета... Помнете ми думата. Преди 10 години някой мереше ли калканите преди да ги нареди на кукана? Или да сте се притеснявали като излизате да не дойде някой граничен с рулетка? Като изгърмят 10тина човека с по 500 лв. акт и всички с енаучават. А ако някой ви беше казал, че по кръчми и дискотеки няма да се пуши щяхте да му се смеете с глас... Или пък че всеки търговски обект трябва да е вързан с НАП и да отчита всяка касова бележка... Какви ги говоря, преди 10 години касови апарати нямаше... Стягайте се. Тая свободия дето се вихри все още, няма да я бъде още дълго. Намествайте си етичните кодекси, че иначе ще се плаща яко
|
Yavorsub
12-02-2013 15:38
|
А на мен не ми се пише че е много за писане.
Съгласен съм че не може да не се съобразяваме със законите, искам да съм законен, НО ?
Като започна да тълкувам и разнищвам самия закон и ми иде да хвана харпуна и да ги почна наред.
Малко прилича тази работа като примера с комунизма -една идеална идея, блестяща чиста и идилистична и.......на практика НЕприложима на хомо сапиенс.
Как да спазваш по дума закона и да гледаш как в същото време някой вади по няколко тона калкан,понеже си е платил на който трябва?
Не бия вече по много риби, но ако отида и ми се появят, как да се само спра като знам че онзи или някой друг "онзи" ще ги събере без да има угризения?
Вярно че по този начин децата ни само ще помнят рибите а техните деца ще ги учат както ние динозаврите, но наистина колкото и да съм оптимист , по-рано от 20-30 години ефект няма да видим.И това при условие че от утре забранят риболова и всички започнем да спазваме закона по буква и дума.
И понеже в България закони се поръчват , не се заблуждавайте че в света е по-различно.
Я си припомнете закона за улов на риба тон? някой да го е чел целия? мирише от всякъде на поръчка и то от най-големия и силния на пазара .
Според мен ни е рано , още не сме израснали и не сме готови да станем европейци, някак си не сме си изживели всичките "болести" по пътя към едно по-добро и съвестно общество. И преди да ме пребиете с камъни се сетете как стои въпроса в селата.
Как да приучиш един рибар дето се изхранва от морето и е потомствен рибар/бракониер понеже и то по потомство се предава, да не взема винаги максимума.
Тук ситуацията е била такава и на времето. Познавам хора дето са направили митични състояния , говоря за милиони само от риболов с бутилка и нощем.
И в Бг съм слушал за хора направили състояния по Живково време само защото са хванали момента и са продавали стотици кила калкан.
Ако трябва да напишем петиция и да поискаме преправяне на действащите закони, ама дали ще ни чуят?
И аз искам да се променят нещата ама не знам какво? и къде? и кой?
|
ruslani4
12-02-2013 15:39
|
След 10-на години може и да няма риба и кръчми. Ще има само кучета и цигани, и 2-3 олигофренични организации, които да им пазят правата.
|
alex.neychev
12-02-2013 16:02
|
яворе съгласен съм до голяма степен с теб освен за комунизма.риболова беше монопол,траулерите се брояха на пръсти,а риболовни магазини имаше само в големите градове.турските таки ги обстрелваха както руснаци така и българи в ч.море за инфо искам да ви кажа,че може би над 80% от нашият калкан заминава за турция.добс не се сърди, но това което си го мислиш на теория просто няма как да стане говорим за милиони евра,а и си много далеч от тия работи.
|
Stardust
12-02-2013 16:13
|
@Yavorsub, от години си ми кумир тука и затова специално за тебе:
Най-големия културен шок за българите в западна Европа е като разберат, че никой не им гледа в канчето! Всеки си гледа в неговото! Това ние го таксуваме за егоизъм обаче след години разбрах, че не е! Всеки си държи неговия живот в ръце и си отговаря за него. Не е твоя работа кой какво прави, ако не пречи на околните. Има си органи, които гледат кой какво прави и го поправят ако греши.
Никой не нарушава закона просто защото някой друг го прави и никой не страда, щото некой не си е получил заслуженото, защото не знае дали е виновен. Има кой да каже и накаже.
В Единбърг до кампуса имаше светофари които работят цела нощ. Само ние неколкото българи и една шиптърка пресичахме на червено, защото нема жива кола нито кьорав полицай. Никой не ни направи забележка, нито започна да прави като нас! Даже поляците! Ние спряхме да го правим!
Така е там, а тук в България и при тебе е ясно! Ама защо ли толкова ни тежи като ония там се отнасят към нас от тоя край на Европа като към по-низши същества. Много ми се ще нашия пъстър и креативен интелект по некакъв начин да го облечеме с малко повече обществена култура и отговорност.
|
|
Dobs написа: Ще стане като стой та гледай... Още 10 години макс. и всички ще са примерни като чавдарчета... Помнете ми думата. Преди 10 години някой мереше ли калканите преди да ги нареди на кукана? Или да сте се притеснявали като излизате да не дойде някой граничен с рулетка? Като изгърмят 10тина човека с по 500 лв. акт и всички с енаучават. А ако някой ви беше казал, че по кръчми и дискотеки няма да се пуши щяхте да му се смеете с глас... Или пък че всеки търговски обект трябва да е вързан с НАП и да отчита всяка касова бележка... Какви ги говоря, преди 10 години касови апарати нямаше... Стягайте се. Тая свободия дето се вихри все още, няма да я бъде още дълго. Намествайте си етичните кодекси, че иначе ще се плаща яко
Прав си,Добчо,нещата вървят в този ред,обаче проблема ни е че системата се европеизира а стандарта на живот се африканизира и ако вървят така нещата обратнопропорционално Руслан ще излезе прав след 10 години.На много хора дето живеят в мизерия и безработица им отнеха дребните удоволствия като например да си хапват калкан докато го има в плиткото, да си пушат в кварталната кръчма,да продават попчета без касов апарат за да вържат семейния бюджет и още много други примери.А иначе износа на калкан за Турция си продължава и монопола се пази яко ясно от кого...Държавата няма да забогатее от джоба на средната класа която все повече се стапя,не става някак си да наливаш от пусто в празно ама хората не го осъзнават и си траят!
|
alex.neychev
12-02-2013 16:23
|
аз също бих спазвал ред и дисциплина,ако всички го правят.и аз искам като едно време,колкото пъти вляза в морето да е риба върху риба ама нема....
|
|
И аз напълно подкрепям мнението на Делибуран.
Главното (според мен) е че трябва на 1во място да започнем революцията в собствените си глави. Ако очакваме и се осланяме на това някой друг да ни задължава със закони и наказания да сме отговорни за действията си винаги ще намираме извинения и оправдания пред себе си за собствените си постъпки. Типичен пример за това е типа мислене: "щом другите го правят аз да не съм по-глупав че да не бъркам в кацата с меда" или "съвестта ми е чиста защото моите прегрешения са пренебрежимо малки в сравнение с това което правят големите играчи".
Разковничето е в това всеки да проявява самосъзнание и прави всичко което е по силите му за да променяме нещата към по-добро и да сме коректни спрямо природата и обществото в което живеем без да гледаме постъпките на другите и да търсим в тях оправдания за собствените си действия.
|
|
alex.neychev написа: аз също бих спазвал ред и дисциплина,ако всички го правят.и аз искам като едно време,колкото пъти вляза в морето да е риба върху риба ама нема....
Аз ще спазвам ред и дисциплина, без значение дали другите го спазват !
|
|
Ха-ха-ха
Абе вие си мислете каквото си искате, но запомнете прогнозата ми.
Интересно защо много хора си мислят, че подредения свят на запад от нас сам е станал така и не е минал през дивотия като нашата... И при тях е имало всичко дето при нас го има. Просто рано или късно обществата узряват, че добрата организация и спазването на правилата е в интерес на всички.
Тук ще е зле докато не се натрупа критична маса недоволство, срещу нарушителите в която и да е област (движение по пътищата, политика, риболов и т.н.) и постепенно всички ще се облагородят и ще започнат да се съобразяват с другите щото иначе ще се изтрепем и ще изчезнем
Много политическо стана. Който е пообиколил по света сигурно ще се сети за какво става въпрос. Който не е ходил и няма поглед над нещата отвън навътре няма да ме разбере така или иначе.
|
ruslani4
12-02-2013 19:46
|
Добри, прав си, но нещата ще се оправят когато се повиши стандарта на живот и стигнем нивото на европейските страни, а това няма да стане за 10 години, освен,ако не намерим огромни залежи на петрол или газ.
Лозане, ако искаш да почнем от там да спрем да ловим маломерни калкани и да дадеш личен пример на останалите.
|
alex.neychev
12-02-2013 21:00
|
евала русланич ти си реалист, аз дори бих казал, че много от нас няма да са живи да дочакат този момент.а между другото днес научих,че един от най приказливите е бракониерствал в гърция.не го твърдя тъй като не съм го видял с очите си,но ако е така той си знае аз също.
|
martinbar74
12-02-2013 21:03
|
Много бързо се равива тази тема и като чета май всички са прави поне според мен.
Иска ми се да се върнем на нещо конкретно, въпроса за винтерите, който остана да виси - та след кратък разговор с един от директорите на иара разбрах, че са забранени !
Сега търся от къде, как и кой ги внася и къде се продават ?
|
ruslani4
12-02-2013 21:03
|
Ми Сашо, ти сам го каза. Колкото е проблема в този който дава рушвет, два пъти е по-голям в този, който го взема. . .
|
alex.neychev
12-02-2013 21:20
|
за винтерите веднага отговарям,самоделки,поне тези на север.между другото при един от излетите ми на север,при контролна проверка на яра,при линия от около 200 капана лично бях свидетел как риболовния взима подкуп под формата на риба.действието се развива на 50 метра от мен в морето,така че споко.
|
|
Нови Продукти
Цена: 280.00 Лв.
Spearfishing
|