Разглеждане на всички мнения на Wishbone
|
Да ама не...
Единия от големите зъбари на Санд е взет с моя харпун - 100, 6.5 на 2х16... Зареждам си като пич, не ме болят гърдите и не си жаля изстрелите....!
2n16 rulez!!!! |
|
Явка, мерси... Всичките тези неща Lotdog ми ги показа в рамките на 2 сутрини докато си пиехме кафето. Преди това знаех в общи линии как да намаля яркостта и контраста и да и да променя размера на снимката...
Обработката на този кадър ми отне не повече от 1 час - повече ме забави да си запиша стойностите и снимките, че да мога да ги постна...
Пикселите избиват когато обработваш интензивно снимката. От планктона са "петната", които изчистих с "печатчето"... |
|
Прецених, че фонът над човечето ми идва в повече и затова резнах още малко снимката с Crop tool.
Накрая слях двата слоя от менюто Layer -> Flatten image и готово... Записах снимката и съжалих, че пак съм я откарал до 1ч. през нощта...
Снимката продължава да не е нищо кой знае какво, но определено колегата дето го снимах ще може да се разпознае като разглеждаме албумчето...
Ето оригинала и крайния резултат от това което наричам "обработка с теслата" един под друг...
|
|
За късмет в този случай фонът е абсолютно еднообразен и не съдържа елементи, които трябва да останат резки, затова може да се работи върху целия фон, без да ми дреме за човечето то е под Layer 1, който ще остане видим...
Избрах слоя Background от прозорчето с Layers и замъглих целия фон с филтъра Smart blur - Filter -> Blur -> Smart blur...
Естествено - и туск се работи на принципа проба грешка и в моя случай ми харесаха следните нива: Radius 10.0 и Treshold 15.0.
В резултат - пикселите изчезнаха и синият фон стана що годе равномерен.
Тогава изведнъж изпъкна пикселицзацията на самото човече... Тъй като то и без това не е рязко, избрах Layer 1 и праснах и на него Smart blur със стойности Radius 10.0 и Treshold 10.0.
|
|
За да оправя проблема със сливането на обекта, очевидно трябваше да накарам човечето да изпъкне спрямо синявицата наоколо... Това може да стане само като отделя човечето от фона и му задам различни свойства... Тая операция ми е супер сложна и никога не мога да я направя като хората, щото обикновено се прави от хора с ниво на познания поне 3 от скалата, а аз съм си чиста 2-йка.
В случая използвах инструмента Lasso Tool - обикновения, а не Polygonal или Magnetic. Ето тук е обяснено как се ползва този инструмент: [link]
Аз лично го ползвам винаги на няколко опита, придружени с много псувни! Желаният резултат който постигнах бе, че избрах само човечето с харпуна. За да мога да му променям свойствата, копирах селекцията в нов Layer (десен бутон с мишката и избрах Layer via Copy).
Така човечето се оказа копирано в нов Layer като фонът около него беше прозрачен. Тъй като този слой (layer 1) е над основния (background) измененията в него ще настъпят ВЪРХУ фона. Това което остава отдолу - не ни интересува...
След като цъкнах с мишката върху новия Layer 1 от прозорчето с Layers за да съм сигурен че работя в този слой, повторих операцията с нивата от първата стъпка - Вот менюто Image -> Adjustment -> Levels
Зададох следните стойности:
Blue: 38 | 1,00 | 255 щото изках да изпъкнат шарките на неопрена и да намаля синьото и общо за RGB: 0 | 0,88 | 255 щото исках малко да го потъмня...
Тъй като промених нивата само на Layer 1 се промени само човечето!
Обаче още имах проблеми с основния фон - пикселизацията е отвратителна...
|
|
Първо прецених че е време да се отърва от петната. Най-лесно това става във ФШ с т.нар. Clone Stamp Tool - инструментът с форма на печатче от лентата с инструментите.Този инструмент е абсолютно отричан от всички истински фотографи, но на мен не ми пука особено, щото не съм истински фотограф...
Този инструмент копира данните от едно местенце на снимката в друго. Тук е обяснено как работи: [link]
С това разкарах петната, но пикселите и сливането на обекта с фона си останаха...
|
|
Тъй като кадърът беше щракнат от движение и нямаше време за композиране в момента на заснемане, композицията определено не става за нищо. Прецених, че може би сега е моментът да я резна (с ясното съзнание, че все пак няма да я печатам) за да постигна поне някакво съответствие с правилото на третините ( [link] )
За целта използвах инструмента Crop tool от лентата с инструментите - този инструмент е супер лесен за използване и ти дава възможност да си изрежеш част от кадъра, и да изхвърлиш остатъка...
Инфо: [link]
Разположих единствения обект в долната дясна пресечна точка за да може да се създаде усещане както за движение в посока нагоре, така и да се даде пространство в посоката, в която гледа обекта.
Снимката взе да замязва на нещо, но още повече пролицаха пикселите, а обектът се сливаше с фона, и синята пелена все още си седеше...
|
|
Цветовете ме ужасиха и затова реших да пипма цветовия баланс от Image -> Adjustment -> Color Balance
Тук положението е общо взето същото като с оправянето на нивата (Levels) от първата стъпка... Имаш възможност да нагласиш чрез плъзгачите баланса на цветовете за сенките (shadows), средната тоналност (midtones) и на светлите части от кадъра (highlights). На принципа проба-грешка и след доста мърдане наляво-надясно и несполучливи опити се спрях на следните стойности за:
Midtones: -45 | +10 | -8 и
Highlights: -21 | +4 | -6
Shadows оставих непроменени...
Цветовете се пооправиха, кадърът ми се видя по-бистър, обаче петната, пикселизацията и винетирането (потъмняването в крайщата на зрителното поле) си останаха.
|
|
Първото нещо, което очевидно трябва да направя е да оправя "нивата".
Във ФШ - от менюто Image -> Adjustment -> Levels
Тъй като снимката е в RGB формат прозорецът ни дава възможност да нагласим 3 те отделни канала Red, Green и Blue, както и общо нивото на RGB.
Номерът е да си поиграеш със стрелките под хистограмата докато не докараш нещо, което що годе да те удовлетвори.
В моя случай зададох следните стойности:
Red: 0 | 1,00 | 172
Green: 69 | 1,00 | 255
Blue: 92 | 1,26 | 255
и общо за RGB: 0 | 1,27 | 230
Резултатът взе да ме отчайва, тъй като все не успявах да докарам нещо свясно. Веднага започнаха да избиват петна, а тъй като на G7 всичките му 10 MP са наблъскани в микроскопична матрица - взеха да избиват и пиксели... Появи се и омразния vignetting - потъмняването в четирите ъгъла на снимката... Прекратих опитите с тези стойности и само пипнах контраста и яркостта от Image -> Adjustment -> Brightness/Contrast... Като им зададох стойност за Brightness (-10) и за Contrast (+15)... Положението отиваше съвсем на зле...
|
|
Адски се кефя на факта, че очевидно все повече хора започват да снимат под вода.
За постигане на добро качество на една снимка, или както казват професионалистите - кадърът да е "остър като бръснач" си трябва здраво снимане и неминуемо познаване на основите на фотографската теория. Дай Боже всеки от нас да стигне нивото на Любо Клисуров, но естествено повечето снимаме основно за кеф и да се хвалим пред приятели и колеги с албумчето си.
Това обаче не значи, че малко допълнителна обработка няма да даде възможност да направим от един очевидно скапан кадър, нещо което поне да става за гледане. Тази мисъл дължа на колегата Lotdog, с който преглеждахме оригинали на снимките от деня това лято и аз просто отхвърлях несполучливите. За не повече от 15 минути той ме убеди, че от един скапан кадър с малко познания по Фотошоп или еквивалентна програма можеш да направиш кадър, който все пак да влезе в албума ти, макар и не в този с шедьоврите...
След дискусията с Gringo по повод обсъждането на снимките от галерията ми хрумна да взема един скапан кадър и да видя през какви стъпки минавам, за да го докарам що годе годен за гледане. Имайте предвид, че може да не съм пълна нула по работа с фотошоп, но надали съм повече от 2 по 10-балната скала на майсторлъка. Тук е моментът да споделя, че не съм прочел нито една книга за Gimp или ФШ! Основите са ми ги показали колегите, предимно Lotdog, а останалото е проба-грешка!
Моля колегите, дето са малки богове на обработката на изображения, да не ми се смеят много на левашките изпълнения в следващите постове. Ще се радвам да споделят още техники от пилотажа!
Та ето ви оригиналния кадър:
Очевидно снимката е мътна, с кофти цветове, без никаква рязкост и кофти композиция. |
|
Оооо, Gringo, постът по-горе не е канонада, а това което мисля и ни най-малко не е упрек или нещо такова.
Все пак благодаря, че ме върна, защото наистина съм се концентрирал върху носталгичната част на поста....
Определено майката му е снимането, но техническата обработка трябва да върви ръка за ръка с него, щото - лабораториите вече са на бюрото.
Пипин, фотографията върви ръка за ръка с рисуването най-малкото защото правилата за композиране на един кадър са същите, каквито и в изобразителното изкуство.
|
|
Gringo току що дискусията почна да става за и против програмите за обработка на изображенията.
Дигиталната фотография срещу филм и т.н. Уважавам и харесвам носталтгично романтичния привкус на всяка една стара фотография, нопо- ми се живее тук и сега. А не да се отнеса обратно до камера обскура...
Често носталгията бута към регрес. А мелничката продължава да си мели и хората докато цъкаме с език взели че ни задминали...
Ще си позволя да споделя нещо много просто, което научих по време на собствения ми адски кратък опит с апарат. Снимаш ли в Черно море между 1 май и 1 ноември без компютър си загубен. Вероятно ще станат малко макро кадъра и няколко силуета, но за останалото - сори... Със същия ефект можеш да си щракнеш някоя вечер в шкембе-чорбата...
Затова - мен ми е по-добре тук и сега и ще си оправям снимките точно толкова, колкото да ги накарам да изглеждат естествени - или поне да се различават и шкембето и залците в него.
Мекият блър на кадрите е ок като ефект, но след третия пореден такъв кадър и осъзнаваш, че освен блър друго няма и да видиш... И малко почваш да се нервиш.
Апропо, днес и да искаш не можеш да намериш лаборатория в която да напрвиш всичко това за което говориш без да си излезеш от чорапите. И повечето масови лаборатории просто не поддържат стари методи на обработка. Дай сума ти пари за черно-бял филм и после ела да поплачем заедно като ти го проявят... А ако речеш да правиш диапозитиви - по добре направо си резни вените!
С това не искам да кажа, че не искам да снимам перфектно композирани и ненуждаещи се от обработка кадри... Искам и още как! И някой ден ще отида до Раджа ампат за да ги направя, ама дотогава необработваните ми кадри ще са единици.
Затва викам да не отхвърляте всеки кадър с етикета "Абе, мани го - обработван!", щото такива са 99% от кадрите, включително и на професионалните фотографи. Вече 2007 година!
Та така - тези неща от доброто старо време, за които говориш - дай да ги оставим засега на пуристите и дай Боже някой от нас да стигне до това ниво някой ден...
Давайте снимки да ги мачкаме - мое да почнете с моите! |
|
Според мен тези часовници са много добри поне от това, което видях! като показатели. . Това е оптималния часовник, Не е нужно всеки да гмурка с D3.
.D3, 4 и т.н. по номерацията са всъщност максимума... |
|
Я си глейте работата!
Като разкоствате снимки, моля питайте автора да не стане като миналия път... |
|
Тест! Тест! Тест!
Браво, колега - изглежда много добре! |
|
Стамба, що ще се въздържаш от писане? Именно разнообразието от мнения е готиното на такива места.
Аз напълно те подкрепям в това, което си написал и не случайно дадох за пример Ескларез.
Нещо повече - дори и с тези които съм споменал за отккровено неподходящи опитен харпунджия ще извади без проблеми риба - само ще види зор с тая без компенсатор...
Ползвам основно маска на Имерсион - моделът и аз не го знам! Купих я по спешност през 2002г. щото загубих старата си. Това беше единствената маска, която беше налична в Царево преди Републиканското. И в началото ми беше даже терсене с нея. Сега съм толкова свикнал с нея, че не знам какво ще правя, щото маншона (силиконов) почна да сдава багажа.
Очевидно, точно както и с харпуна, постепенно свикваш и с маската и е трудно да се разделиш с нея.
Проблемите ми със сравняване на модели и качества обаче неминуемо ще дойдат като се наложи да купувам нова. Тогава ще се наложи да отсявам възможностите. Като ще трябва да се сблъскам и с маркетинговите истини, полу-истини и откровени трикове на производителите.. И накрая ще взема тая, дето си мисля, че ще ми е най удобна...
Не знам обаче с какво са тръгнали споменатите от теб - аз съм от "богопомазаните", дето почнаха по-сериозно да гмурят със стария микромакс. Хехе! |
|
Мерси Pipin!
По отношение на гащите, колегата е напълно прав - точно тва никой не му го отрича... Не е прав обаче да отсвири цялото изделие, всъщност - цялата марка, само на това основание.
И не само Беша - стандартните ластици са по-тънки на почти всички "масови" марки. Особено пък на моделите им от по-ниско ниво...
Просто начин да свалят общата производствена цена на изделието. И сега мкасимумът е 18мм на топ моделите и всеки веднага си взима 20ки. (макар че ако питате мен - понякога не е нужно). |
|
Gringo - ))))
Според мен откровено неподходящи за подводен риболов са само маските без компенсатор, тези с панорамни стъкла и донякъде - тези с прозрачен маншон... После можеш да видиш маски които са по-малко подходящи - тези с много голям обем. И тва е - другото е разделение според маркетинга на производителя... |
|
не знам как е било през 98г. ако не се лъжа и моя е някъде от тогава. Но не помня каква му е олигиналната стрела.
Във всеки случай според каталозите на Беша, сега трябва да го вземеш със 6м. |
|
Raven, стрела 7мм?
Доколкото знам стандартния сетъп на Арка Спорт и Арка Компетишън е с 6мм стрела? Разликата между драта е властиците - 14 и16 мм...
Тая 7мм стрлела силно ме озадачава... |
|
Нови Продукти
Цена: 360.00 Лв.
Spearfishing
|