|
Часовници за гмуркане
|
В момента съм си навил на пръста да си купя часовник който не само да издържа на гмуркане но и да отчита дълбочината. След няколкодневно ровене по какви ли не сайтове за часовници и указионни интернет магазини картинката не ми се изясни особенно. Ще помоля колегите които имат този елемент от екипировката да споделят впечатленията си, предпочитания към марка, цена и функций на моделите които ползват. Благодаря !
|
pavelkamburov
07-08-2007 11:40
|
ползвам Casio sea-pathhfinder Triple sensor мери всичко квото се сетиш и квото не си се сетил също , има компас, и т.н Купих го от E-bay за нещо като 200 лева и 30 лева доставка от някаква китаиска компания за търговия с часовници PDA и т.н. Работи перфектно, дозарежда батерията от слънцето, има power save режим като не гоползваш се изключва и т.н. и т.н. прави си парите .
|
pipin162
07-08-2007 13:11
|
Препоръчвам ти Suunto D3 почти няма водолаз или гмуркач който да не твърди че това са най добрите компютри(това не е часовник а компютър повтарям)имам Касио имам и Сектор като на Пелицари и мога да кажа че Д3 това е най-доброто от трите за гмуркане!Сектора е много красив и гъзарски но него си го нося на ръката постоянно а и е сравнително скъп за влизане в морето да се надере и очука,иначе има почти същите функции като на Д3,но едното е часовник а другото компютър и разликата е огромна.Д3 го има в магазина на сайта и можеш да го видиш там.Сега ще ти напиша плюсовете му и неща които никой от другите два нямат-Д3 има и изход за кабел който може да се свърже с компютъра ти и да ти покаже цялостна статиска за деня,как ти се е движела апнеята при престоя ти и други неща.Още нещо Д3 е направен специално за апнеисти.Много дребна джаджа при него,но изключетелно пратична е едно силиконово предпазителче,което си върви с часовника и се поставя на стъклото,и то ти пази стъклото от удари и надиране по камъните,също така то има форма на лупа и има лек увеличителен ефект за да се виждат още по добре цифрите които никак не са малки по принцип,но с него е още по добре.Друга дребна екстричка е допълнителна верижка удължител(също си върви с него) за да не се чудиш като влезеш зимата с дебелия неопрен и дебелите ръкавици как да си сложиш часовника наръката,както ми се е случвало с Касиото.
|
|
Casio SPF 60 Triple sensor. Не го препоръчвам на никой. Аз имам такъв и постоянно забива и ми дава "recovery" и "battery", а батерията е нова. В студена вода забива на 2та минута след включване в режим за гмуркане. В топлата вода по-рядко, но все пак е изнервящо. Батерията не е съобразена с консумацията на сензора и за това се получават тези проблеми.
Аз бих си купил D3.
|
|
Dobs написа: ..Аз бих си купил D3.
aз бих си купил D9, ама тва е тема на друг разговор. Иначе всички, които познавам с Д3 са доволни.. но и цената е различна от часовниците. Uwatec имат хубави компове и не са много скъпи - погледни и тях
|
pavelkamburov
07-08-2007 13:39
|
ами моя е модел 70-Т и нямам никакви проблеми с него
|
|
Различен е модела Павка... моя е такъв:
[link]
Явно е замислен за гмуркане с шнорхел и за пускане на дълбокомера за 1-2 минути. А при мен трябва да е включен постоянно 4-5 часа, колкото трае един риболовен излет. Иначе като часовник не е лош
|
pipin162
07-08-2007 13:46
|
Но него не му трябват декомпресионни таблици,момчето е харпунджия а не водолаз,а и цената на другите Д6 и Д9 е по висока,но според мен са също перфектни компютри,имат още повече екстри но и цената е доста по висока,аз затова и му препоръчах Д3,иначе ак иска да е турбо гъзар да взима единя от моделите с GPS дето 1700 лв и да приключва с темата! А един касиот от по хубавите модели SPF си е 500 лв и разликата с Шунтото в случая е смешна.
|
Gogolord
07-08-2007 14:11
|
Атоман аз използвам CASIO SEA PATHFINDER SPF 70 [link] Много съм доволен. Купих го Април 2006 от Бургас. Мери дълбочина, престой, температура, атмосферно налягане, има компас и показва данни от последното гмуркане, като макс. дълбочина и времето под вода. Цената му беше около 350 лв. Не си спомням точно.
|
sea-wolf
07-08-2007 14:46
|
Атоман, в случай, че се интересуваш от компютър за свободно гмуркане:
Suunto D3 е първият компютър мислен и направен с идеята да служи на фридайвърите. Въпреки, че през годините е имал доста проблеми, които са били отстранени, в момента е стигнал фаза на много качествен и надежден инструмент. Това е най-дълго използвания и проверен от практиката компютър. На скоро други фирми започнаха да правят компютри с функционалности за свободно гмуркане. Това са най-известните: Mares Nemo, Cressi Edi i Oceanic Geo, който се продава и под името Aeris Manta.
Ако ти трябва компютър за водолазен спорт, нека някой с практически познания да те посъветва.
А ако ти трябва само часовник, който да мери текущата дълбочина, можеш да минеш с много по-евтини вариянти.
|
Yavorsub
07-08-2007 14:49
|
Атоман от всички по-горе посочени и аз ти препоръчвам -Д3 понеже е пъти по-добър от часовниците на Касио -наблягам -за специализирана употреба.И уточнявам :Този часовник както и всички други в гамата на финландската фирма е специални проектиран и изпълнен за фрий дайвинг-респективно за подводен риболов .Една от най важните функции която Ивелинчо не спомена е че виждаш в реално време интервала на повурхноста.Това е може би най-важната функция за един гмуркач.ДСругите по-скъпи модеки са повече ориентирани към скуба дайвинг , но също притежават тези функции само дето са с овече екстри и са по-скъпи.Колкото до Уватек те за сужаление все още не са извадили специализиран часовник за фрий дайвинг.Разбира се след всички коментари -изборът както и парита са от теб .
|
sea-wolf
07-08-2007 15:00
|
Яворе, искам да те допълня. Не стига, че виждаш времето си на повърхността, а и максималната дълбочина и времето на последното ти гмуркане. Това за мен е страхотно, всичко е събрано в един екран с достатъчно големи цифри. Има други компютри, които дават тази информация, но посредствим натискане на копчета. А тук можеш да си гмуркаш цял ден без да натискаш нищо и само с един поглед винаги да разбереш най-важните неща.
|
|
Аз пък мога да отремонтирам най- големия проблем при Марес Немо и да стане перфектен.
|
|
Аtoman..този въпрос е не само на вкус,ами и на предпочитание.
Ползвам Casio SPF-70T-7VER
[link]
,с титанова верижка и соларна батерия>Не го свалям от ръката си.Най-важно е че не ми тежи на ръката.Измерва си доста добре дълбочината, времето което стоиш под вода,и общо време на престоя ,помни последно гмуркане , и ако се загубиш има и дигитален компас и т.н.Няма смяна на батерии,няма отваряне ,няма пипане (демек ни вода ни хляб иска).D3 e компютър добър но не и добър часовник.
|
|
Разликата между Casio и D3 е като между Дачия Логан (да не ми се сърди Фиданата ) и BMW 5. И двете са коли, и двете ще те закарат до където си тръгнал, но приликите свършват до там
D3 се ползва от всички сериозни състезатели по freediving и от огромна част от сериозните харпунджии по света.
Някой тръгне да дава над 200 лв за Casio си е грехота. Аз лично съм ги виждал моделите като моя на цени от 360 до 460 по магазините в БГ. Срещу 50-60 лв отгоре си вземаш най-доброто.
Все едно дачията да струва с 1000 лв по-малко от БМВ-то и някой да си я купи
|
|
прав си Добс, ама донякъде, май не съм виждал БМВ такси
|
valkosub
08-08-2007 09:48
|
Аз ползвам D3 и мога горещо да го препоръчам. За нашата работа е много по-полезен от D6 и D9. Изключителна екстра му е, както каза Явор, че мери престоя на повърхността. В режим на гмуркане се оперира изключително лесно и всичката необходима информация ти е изведена на екрана. Само с едно натискане на едно копче получаваш и допълнително инфо. После в log book-а му можеш да намериш пълния профил на всяко едно гмуркане - макс. дълбочина, време в апнеа, температура, час на започване на гмуркането, на каква дълбочина си бил секунда по секунда, през това гмуркане. Другото хубаво на този комп/часовник е ,че батерията му е изведена извън корпуса, т.е. за да смениш батерията не е необходимо да отваряш целия часовник. Нещо много важно, понеже нашите часовникари нямат голям опит с подобни устройства и я забравят да сложат уплътнението,я не го смажат със силикон, а и в крайна сметка това си е чувствителна техника и колкото по-малко се човърка толкова по-добре. Апропо, може би 70% от състезателите на европейското бяха със Suunto D3, в това число Карбонел и Госпич.
Нека Яро или Тео( Миро няма да го закачаме, че тои сега е малко зает :-) ) да кажат за Mares Nemo, доколкото знам и тои има сходни функций.
|
pipin162
08-08-2007 12:29
|
И аз щах да пиша за батерията ама ти си ме изпреварил Валка,на моето касио му се прецака на едното болтче резбата и и не може да се затегне добре,въпреки това не пропускаше но какво от това,защо да се прецаква нещо като може въобще да не се пипа и да се смени само батерията без да се разхерметизирва основната част на корпуса,просто онова си е на резба,развиват ти го в магазина със някакъв специалнен инструмен слагат ти новата и всичко е О.К.И още повече Атомен щом Педро Карбонел е с Д3 може ли ние да изоставаме,бързо взимай Д3-то!!!
|
|
Е хора след толкова добри отзиви за D3-то се запалих и аз да си взема
JimBeem ела в Несебър да се повозиш на BMW 7-ма серия TAXI вече има няколко
|
|
Нови Продукти
Цена: 390.00 Лв.
Spearfishing
|