|
Dreamair !
|
Делибуран е прав, определено схемата с ролките е объркана, но може това да е направено умишлено. Леонардо и той така е правил в своите чертежи.
|
|
Яворе, не бях се замислил и на твоя(на конструктора) варианта. Но след следващ анализ,
общо има 4 варианта на стъкмяване. Явно са пресметнали хората,
че така както казваш е правилно стъкмен и работи най-добре системата. Първоначално и аз си
помислих, че трябва да е като на корегираните 2 снимки. Тогава при голямо първо колело и
вторично малко в началото на изстрела ,стрелата би тръгнала екслозивно и с по-голям откат
като буталото би се тормозило по малко отколкото в твоя(конструкторкия)вариант. Ако се
тръгне развиване от малък към голям диаметър на вътрешната спирала, тогава стрелата ще
отцепва по-меко и ще тормози буталото повече, като впоследствие набирайки скорост
го улеснява , успоредно с растящия диаметър на първичната развивка. От друга страна
пък намирам за по-целесъобразно в края на изстрела тетивата се прибира към стрелата ,
а да не се отваря разходящо, както е според автора. Много е рано още според мен за някакви
критики и крайни коментари. Нищо не сме видяли, нито пипнали! Дерзайте , утрото е по-мъдро
от вечерта!
|
deliburan
13-04-2014 18:59
|
Yavorsub написа: Не вярвам Андреа да е сбъркал схемата, още повече че на изложението изрично показа точно по този наин положението след изстрел. Определео запомних от този момент понеже съотношението на централна ролка и страничните е точно 1 , т.е. имат еднакъв диаметър. Яворе , при заредено положение ролката към буталото е навита докрай, а тази към стрелата е развита докрай.Предавателното съотношение започва от 1:1 и достига минимум 3: 1 когато тетивата достигне ролките. Иначе няма как да стане Получава се всичко друго но не и "ЦВТ".
|
martinbar74
13-04-2014 20:00
|
Всичко си му е наред на чертежа, само се замислете за лостова система и колко път изминава всяко колело и всичко ще се изясни.
|
pipin162
13-04-2014 21:29
|
@Yavorsub:
Яворчо, а колко е дълъг този харпун? Една дължина ли ще бъде, или ще има различни? Ако има различни държини, това значи ли, че по дългите са по-мощни? Спусъка ще може ли да се регулира? Дръжката ще бъде ли удобна?
|
Yavorsub
13-04-2014 21:52
|
@pipin162: Мисля че ще има няколко дължини, което евентуално подразбира и силата им.За останалите въпроси нямам отговори.
|
Akula deep
14-04-2014 07:45
|
Банда,
Поради незнанието ми на английски език, може ли някой да преведе какво значи заглавието?
Сега сериозно !
Нашия колега от Гърция общо взето е направил компютърен модел на харпун с вариаторна предавка на главата. Това добре. Това е и патентовал. С една дума, от тук-нататък, който произведе стрелячка с вариатор вграден в нея, ще си има разправии с него.
По-успешно щеше да е начинанието му, ако беше патентовал кебапчето (респ. кюфтето) или автомобилната гума. Веднага обяснявам какво имам в предвид.
Вариаторната предавка е на повече от 100 години. От елементите, които е показал като компютърни 3D модели работещ агрегат НЕ СТАВА. Иначе щеше да го е направил досега. В Гърция няма стругари ли???
Изключвам, че кръгло бутало трябва да се движи в елептична тръба. Това е оправeno с втора тръба.
Нека да помислим за другото (главата). Някой на който му се заимава,нека си поиграе на компа да направи модел 1:1 и ще видите каквъв кютук се получава. Най-малкото, че на компютърния модел не са дадени поне 2-та лагера в които лагерува вала + 2-те семеринги, които спират 11-те атмосвери да не издишат.Друг е въпроса, че който е в нещата знае, че семерингите (хубавите) в най-оптимистичен вариант ги дават до 4-5атм. С "О" ринг става, но има голямо триене.
Имайте в предвид, че за да стане цялата машинка факт, между двата лагера на вала трябва да има достатъчно обем да навие поне 70-80 санта (ако не и метър) 1,5мм дебело (най-малко) въже.
Който не ми вярва, да хване да направи една фунийка от хартия и да види какъв обем отнема цялото упражнение. И това трябва да го вкара вътре в обема на главата между двата лагера. + двата конусни модула.
Някой помисля ли си, за какъв кютук ( като обем) говорим вече.
Въжето което държи буталото трябва да се плацика в хидравлично масло или масло за пневматика. Колко време ще изкара според вас ?
И още, и още.....
И накря като приключим, цялото това трябва да плува.(или поне да не потъва много-много)
Момци, в интернет има една камара добре изглеждащи, но не работещи на практика 3D компютърни модели на възли. Перпетулярните мотори например.
Ако някой не ми вярва в написаното до тук, да се хване и да инвестира за себе си в това, което вижда на картинките. Успее ли, покаже ли го, смятайте че и момъка в Гърция е успял.
Желая ви успех на всички, които се включите в осъществяването на подобен модел. Ще бъде доста скъпо начинание.
|
snaipera
14-04-2014 08:13
|
Модерирано от Dobs!
Колега, това е третия ти откровено скандален пост, който изтривам днес. С нищо конструктивно не допринасяш към дискусиите. Приеми това като официално предупреждение.
|
ruslani4
14-04-2014 08:54
|
@Akula deep:
Владо,
съгласен съм с теб на 100%, ( изключвайки кебапчето ) но нямам този технически език за да се обоснова разбираемо и изчаках друг да свърши "мръсната" работа
|
|
И аз съм съгласен с Владо.Така и не разбрах дали има дейстащ прототип но докато не се види и аз не мисля,че това ще работи.Между другото-някой знае ли,колко струва регистрирането на такъв патент?
|
Yavorsub
14-04-2014 12:14
|
Заглавието в буквален превод е "мечта въздух" , но го е кръстил така и заради факта че по произношение звучи като "мечтател".
Буталото не е кръгло а е елиптично, и до колкото съм запознат не е наложително да "плува" в масло.
Въженцето е дайнима/спектра и няма да му има нищо ако и да работи в маслена среда.
За останалите неща не вземам отношение че не съм компетентен.
Аз обаче вярвам че ще стрелна с този харпун , може и да не си купя , но определено ще съм от първите тестери. До тогава ще си пиша и чета и наблюдавам от страни.
|
ruslani4
14-04-2014 15:12
|
@Yavorsub:
ОК, нека си говорим и разсъждаваме.
Доколкото схванах идеята, харпуна ще се зарежда когато с ръце дърпаме дайнемата към засечката на стрелата. Демек като на ролков харпун.
Въпроса ми е, при изстрел буталото вода ли ще избутва, или ще работи във вакум. Би трябвало да е във вакум. Този вакум няма ли да затруднява/прави невъзможно зареждането. Каква е площта на буталото, че на скиците изглежда бая голямо?
|
Yavorsub
14-04-2014 16:19
|
@ruslani4: Точно както си описъл , така и ще се зарежда !
Буталото е десет пъти по-голямо от сегашното бутало на пневматичен харпун и ще се движи във вакум.
Колко трудно ще е това все още не знам, утре ще има нова порция материал по въпроса, но след като сега нямам проблем да задвижа и заредя харпун с 30 бара, който прогресивно става все по-труден за зареждане, не виждам какв зор ще е да заредя такъв който е най-труден в началото и прогресивно става все по-лек.
Пак ви давам пример с компаунд лъковете, и там в началото е най трудно и после става по-леко. А как стрелят те в сравнение с равен "прост" трябва да каже някой с опит.
|
|
Бъркате тук нещо.Ако зарежда във вакуум и площта на буталоту е 10см2 силата за зареждане ще е около 10 кг и ще е постоянна.Промяната трябжа да идва от ролките и то като гледам би трябвало да се увеличава...
|
Akula deep
15-04-2014 08:29
|
Здрасти пак, на цялата банда!
Най-напред благодарности към Добс за добре сършената работа.
Нямаше да бъда така самоуверен по темата, ако не съм минал през това. Не напразно казах, че имам такива ролки (вариаторните) . Те технологично сами по себе си, са кошмар. Едната е с лява "резба" а другата с дясна такава. Прави се на 3D програмна фреза или струг. За една бройка (комплект) ... не питайте каква е цената. И резултата беше...
Тва работи само на бавен ход, когато го задържаш с ръка. Пуснеш ли тетивата - става мазало. Вариатори - мариатори - става един куп въжета от които половината скъсани. Ползвах даже и една дайнема от "Picasso", която издържаше 420кг. Къса се и тя. Не от натоварване от опън, ами от това, че се прехапва.
Яворе, нали знаеш, че съм състезател по стрелба с компаунд ? Долу-горе държа едно място между 5-15-то в Бг в звисимост от потготовката ми за дадено състезание.На последното държавно съм 4-8 (не съм гледал протоклите на федерацията).
Колко съм го мислил !!! Колко вечери съм заспивал на лъка на масата...Нямате си на представа. Щях да съм направил още едно дете Не става и това.
Там се заключават нещата в по-малко от един оборот на ексцентриците. А профила какъв да е точно? Ако говорим за метровка, това означава диаметър над 30см. . Неприложимо е... Трябва да се мисли друго.
Иначе повече картинки и чертежи на "Мечтания въздух" има в линка Явор за патента. Чукнете на "Dokuments" горе на синята лентичка и гледайте. Не са тайна, щом са публикувани официално.
Бъдете здрави...
|
|
Разгледайте целия документ: [link]
Има много показателни картинки и схеми.
1. Буталото не е овално, а е кръгло.
2. Има варианти на този харпун, които не са пневматични, а с пружина или ластик вътре в тялото.
3. Има варианти с повече от 2 ролки (конуси)
4. Има варианти с различни ролки (конуси)
Определено е адски интересна концепция.
Аз лично съм песимист, че този харпун ще види бял свят, но не поради причините, които Владо изброи, а поради икономически причини.
Искрено се надявам да греша и пожелавам успех на дизайнера!
Д.
|
Akula deep
15-04-2014 09:56
|
Добс, ако обърнеш внимание предния ми пост завършваше с думите:
Ще бъде доста скъпо начинание.
Не знам колко струва патента в Гърция и колко време отнема процедурата, но и там, предполагам, че момчето е заложило сериозна сума. А като гледам датата, на внасянето в патентното, предполагам че е повече от година и половина. Яворе, имаш ли само информативна представа ?
|
|
Akula написа: ...Щях да съм направил още едно дете Не става и това.
Акулски, за работи дето се правят не с ръце, винаги можеш да разчиташ на помощ
|
Yavorsub
15-04-2014 19:38
|
В днешния си пост Андреас говори за буталото.Първоначално е било замсилено да е с кръгло сечение но когато се е замслил за овално е бил обзет от идеята и в крайна сметка се е наложило да промени целия проект , свързването на тръбата с дръжката и с глава, и в крайна сметка овалното бутало е факт !
Площта му е 1000кв/мм и ако е било кръгло е щяло да е с диаметър 36мм.
|
|
Нови Продукти
Цена: 864.00 Лв.
Spearfishing
|