Разглеждане на всички мнения на Wishbone
|
А защо в лично съобщение и по телефона...? |
|
Vectorz - след като цъкнеш на линка, избери българското знаменце и всичко е наред... Понякога сайта се шашка дали искаш да видиш английската версия или българската.. |
|
Тея боички в София ги има в в магазините Бонжур при моделчетата. |
|
Мисля, че долната илюстрация, заета от нета, ще ти даде най-проста представа какво е кроп-фактор.
Черният кръг е това, което вижда обектива.
Червеният правоъгълник показва това, което остава върху 35мм. филм.
Синият правоъгълник е това което "вижда" апарат с по-малък сензор. Колкото по-малък сензор, толкова по-голямо рязване на кадъра (кроп-фактор).
При твоя апарат, хич не ме бива в сметките, но мисля, че е сензор: 1/1.7" (малко по-голям от G7 1/1.8" с диагонал: 9.500мм, кроп фактор: 4.558.
Но това има значение при избора на обектив за дигитално рефлексни апарати. При тях най-скъите модели са с full frame сензор, който вижда същото, което и 35мм апарат, освен ако не се лъжа. Всеки по-долен клас дигиталка има все по-голям кроп фактор (по-малък сензор). Знам че Sigma пуснаха едно поколение сапунерка full frame, което замалко да ме накара да си ударя задника в тавана, но после видях, че има други недостатъци. Сега са пуснали второ такова апаратче, но няма боксове за него - и надали ще има.
Ти с G9 нямаш избор - имаш две конверторни лещи на Канон, които не можеш да ползваш под вода. Твоя бокс позволява монтаж на специални конверторни лещи само с приставка - наскоро взеха, че направиха такава едни пичове, но ги има само в Япония. Проблемът беше, че гениалните канонци направиха порта на DC WP-11 и 21 овален, а не кръгъл, и без резба за филтри...
Приставката дава възможност да сложиш "мокра" конверторна леща, макро или широкоъгълна. При твоя апарат обаче, широкоъгълната "мокра" конверторна леща за под вода е безмислена заради големия зум (дължината на порта на бокса). Като и лещата отпред и се появява "винетиране" (от vignette) - лещата е твърде дълга и ако не си зумнал се вижда като в тунел - краищата на снимката са тъмни. Това е защото апаратът снима самата леща отвътре - все едно да сложиш една тръба пред обектива. Ако зумнеш пък, то губиш широкоъгълния ефект до голяма степен... Така че, само за макро има смисъл.
Та така...
|
|
Ей, вие съвсем изперкахте! Не е нужно да слагаме усмивчици за всеки бъзик! |
|
Ми не...
Само шрифта ти куца малко, според мен... |
|
И като се смени, някой по-добър ще дойде...? Щото аз тоя дето ще дойде от сега го виждам какъв пълен демагог е...
18г. ги гледам едни и същи, фани единия, удари другия!
А да си гледаме гмуркането викам аз... |
|
Ичиконти, страхотно четиво! Благодаря!
А иначе кадрирането просто бе повод на последните обсъждания! В края на краищата повечето ползваме "сапунерки" и кадрирането е един от най-безболезнените начини да подобрим качеството на фотографиите си.
Включвай се смело в тази секция! |
|
Yavorsub написа: да пробвам да намаля малко силата на сяветлината в бялото-много е бяло и леко "изгаря"-поне на мен ми се губят леко детайлите.
Абсолютно вярно, обаче може и да постигне обратния ефект - щеше да се стъмни съвсем в облака и на пясъка... В тея случай гоня силен контраст и силует. Тогава разработка в сянката ич ми не требе!
Като тук, например:
В тази грешката е, че краката на магарека са отрязани почти до коленете...
Ааабе всичко е относително и няма азбучни правила.... А любителската фотография ще утепе професионалната! Heil! |
|
Хехе! Ми сработил е ефектът!
Жена ми, която е всъщност е любителят фотограф в семейството, вечно ме гълчи, че се опитвам да композирам кадъра още при снимката... Тя твърди, че така само увеличаваш шанса да "изпуснеш кадъра", а иначе по-късно винаги можеш да си го подкастриш. Затова сме в дигиталния свят...
Аз обаче продължавам да твърдя, че композирането, поне в общи линии, трябва да се прави още при снимането...
Но пък наистина съм изпускал куп кадри. Всичко е относително... |
|
Гот!
Тоя \\\\\ диагонален щрих на облаците много кефи!
Аз бих кръцнал съвсем малко отдолу и отгоре. Облакът дава някаква естествена рамка така, че това, че корабите са баш у десетката не ми е драма... Динамиката тука ти е в сблъсъка на прибоя с облака... Ти кво мислиш?
С бокс ли е, че се е размазало в краищата или просто не ти дреме за апарата? |
|
Относно заглавието, повечето хора в "западната" част на света възприемат нещата от ляво надясно. Така четат хората и така са свикнали...
Оттам, подсъзнателно хората може да възприемат, че бурята отминава, а не се приближава - което ще се сбие със заглавието.
Може би хоризонтално огледално обръщане ще се възприеме както трябва - че бурята идва.
Ето така:
|
|
Гриша моето мнение, както го казах в галерията, е различно...
За мен акцентът е моста! При това не дясната част, а осветеното откъснато парче. То си е съвсем на място на пресечната точка на лявата и горната третина. Но в хоризонталното сечение, ще е на място, само ако основата на кадъра е морето... То обаче не ми носи информация.
Необичайното в този кадър е именно рязката заплашителна граница между буреносното и ясното небе... С думи прости - стихията в случая не е морето... То даже не е бурно...
Така че, моето виждане е - кроп и мост на долна третина. Запазва се диагоналът на буреносния облак и форматът се сменя на панорамен, което е много интересно.
Ако искам да запазя формат 800х600, тогава щях да заснема кадъра от друга гледна точка, така че пак да докарам и диагонала диагонала, за който говориш...
Пробвах нещо с кроп, леко увеличение на контраста, черно/бяло (кадърът и без това е почти лишен от цветове) и една идея тониране. Файлът е много компресиран, а и си личи проблемния за всички сапунерки flare около обектите, така че с Irfanview в полеви условия толкова:
Опитах се да добавя двойно по-дебела канава от долната част за да се възприеме леко полароидно и да се добави евентуално заглавие, но ми е бъгава програмката и не успях... Дава ми само по 10 пиксела от всички страни, при това черна!
Между другото и в много бледа сепия също не стои никак зле - подчертава, че моста е стар. Усещаш ли как изведнъж изскочи и перспективата на моста?
Кадърът си е хубав и благодатен за игра! |
|
mirolybov написа: ...станах от компа, нарамих такъмите и влезнах в заливчето...
Подобни постове трябва да се представят веднага на криминалните психолози - те обясняват случаите на насилие мотивирано от завист! |
|
От самото дърво не става... Дори и дървенити харпуни са с enclosed track от тефлон за да се сведе до минимум търкането... |
|
Да ти е честит!
Успешен прощапулник с него и safety first! |
|
Браво, колега!
винаги съм завиждал на хората, които имат тези умения! |
|
Repost
Благодаря Ники...
Всъщност с реториката отдалеч-отдалеч се опитах да те провокирам, да се замислиш дали ти самият спазваш стриктно това, за което пишеш? Щото и аз като Тео светци не познавам!
Моето последно харпунджийско прегрешение беше на първи септември миналата година... Застрелях една илария, която дадох на един гигатски пагур за да мога да го снимам макро как я яде. Bad! Bad! Bad! Така не се прави!
И си получих заслуженото, защото можах да щракна само един кадър, който беше пълен шит - справка приложението!
Твоето последно прегрешение какво беше?
|
|
Нови Продукти
Цена: 280.00 Лв.
Spearfishing
|